بدهی بابت خرید هواپیماهای ای‌تی‌آر نداریم

پرشین خودرو: مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران ایر با بیان اینکه بابت خرید هواپیماهای ای تی آر هیچ بدهی به این شرکت ایتالیایی – فرانسوی نداریم، گفت: تمام بلیت‌ها را به صورت پروازهای برنامه‌ای به فروش می‌رسانیم و هیچ بلیتی برای فروش چارتری نداریم.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایلنا، فرزانه شرفبافی در جمع خبرنگاران در مراسم افتتاح آشیانه شماره 2 ایران ایر در فرودگاه امام با بیان اینکه این آشیانه برای هواپیماهای برد متوسط طراحی شده است، گفت: تعمیرات سبک و نیمه سنگین هواپیماها در این آشیانه قابل انجام است.

وی ادامه داد: با خرید ای‌تی‌آرها اکثر این هواپیماها از فرودگاه مهرآباد جابجا می‌شوند بنابراین آشیانه فرودگاه مهرآباد را برای هواپیماهای ای تی آر در نظر گرفتیم و قرار شده است تعمیرات برخی از ایرباس‌ها در این آشیانه انجام شود.

شرفبافی با اشاره به کاهش هزینه‌های ایرلاین ایران ایر با راه‌اندازی این آشیانه گفت: پیش از این نشست و برخاست متعددی برای انتقال هواپیماها از فرودگاه امام به آشیانه مهرآباد انجام می‌شد که با راه‌اندازی این آشیانه دیگر نیازی به نشست و برخاست متعدد هواپیماها از فرودگاه امام به مهرآباد نیست.

وی با اشاره به آمادگی ایران ایر برای انجام سفرهای نوروزی اظهار داشت: 380 صندلی به پروازهای ایران ایر اضافه می‌شود و به رغم تحریم‌ها بار سنگین پروازهای اروپایی در نوروز بر عهده ایران ایر است و این اقدام را به طور مناسب انجام خواهیم داد.

 

هواپیما

 

وی با بیان اینکه نمی‌توانم رقم زیان انباشته ایران ایر را اعلام کنم، گفت: خوشبختانه قرار بر این شده است که با افزایش سرمایه دولت در ایران ایر بخشی از زیان انباشته پوشش داده شود.
 

وی با تاکید بر اینکه برای تامین قطعات با مشکل مواجه هستیم، گفت: در حال حاضر هواپیمای نروژی که به دلیل نقص فنی در شیراز متوقف مانده است با مشکل تامین قطعه مواجه است حال اینکه آنها اساسا تحریم نیستند بنابراین تامین قطعه برای هواپیماهای ما در این شرایط دشوار است.

 

وی با تاکید بر اینکه ایران ایر هیچ پرواز چارتری ندارد گفت: صد در صد بلیت‌هایمان را به صورت برنامه‌ای به فروش می‌رسانیم و به صورت کامل تابع دستور وزیر راه و شهرسازی هستیم.

وی همچنین  منبی بر اینکه چقدر بدهی بابت خرید هواپیماهای ای تی آر به این شرکت باقی مانده است گفت: تمام هزینه‌های خرید هواپیماهای ای تی آر را پرداخت کرده ایم و هیچ بدهی نداریم.

کد خبر 110137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha