کد خبر 110185
۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳
مدارک لازم برای احراز محل سکونت مالکان خودرو

پرشین خودرو: رئیس مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا مدارک لازم برای احراز محل سکونت مالکان خودروها را اعلام کرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، سرهنگ علی محمدی اظهار کرد: با توجه به دستورالعمل صادر شده، ارائه یکی از مدارک سند مالکیت منزل مسکونی به نام مالک وسیله نقلیه، سند اجاره منزل مسکونی به نام مالک وسیله نقلیه و جواز کسب معتبر به نام مالک وسیله نقلیه برای احراز محل سکونت الزامی است و متقاضیانی که این مدارک را ندارند، می‌توانند گواهی اشتغال به تحصیل فرزندان با ذکر آدرس محل سکونت والدین که به تأیید آموزش و پرورش منطقه رسیده باشد یا معرفی‌نامه از محل خدمت (ویژه کارکنان دولت و نیروهای مسلح) با ذکر آدرس محل سکونت کارکنان را ارائه کنند.

رئیس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا با بیان اینکه برخی متقاضیان نیز مدعی هستند که با پدر و مادر خود زندگی می‌کنند، گفت: این افراد باید سند استیجاری یا ملکی به نام پدر یا مادرشان را ارائه کنند همچنین مالکانی که منزلشان به نام همسرشان است می‌توانند با ارائه این سند نسبت به احراز محل سکونت خود اقدام کنند. افرادی نیز که هیچکدام از این مدارک را ندارند بر اساس محل صدور شناسنامه خود پلاک وسیله نقلیه دریافت می‌کنند.

 

خودرو

 


وی درباره صدور پلاک وسیله نقلیه برای سازمان‌ها، کارخانجات و شرکت‌ها نیز اظهارکرد: برای این دسته از متقاضیان ارائه اساسنامه و روزنامه رسمی که حداکثر دو سال از تاریخ ثبت آن در روزنامه گذشته باشد الزامی است و پلاک نیز بر اساس شهرستان محل ثبت شرکت با ذکر آدرس دقیق محل فعالیت صادر می‌شود. در صورتی که این متقاضیان دارای شعبه و یا دفتر در سایر شهرها (به غیر از شهری که سازمان، کارخانه و یا شرکت در آنجا به ثبت رسیده است) باشند، پلاک مالکیت وسیله نقلیه بر اساس مندرجات اساسنامه و روزنامه رسمی آن‌ها با ذکر آدرس دقیق محل شعبه صادر می‌شود.

رئیس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه دفترچه تأمین اجتماعی معتبر مربوط به شهرستان محل محل اخذ کد پلاک از دیگر مدارک احراز محل سکونت یا فعالیت مالکان است، گفت: در صورت عدم احراز محل سکونت با ارائه مدارک فوق، ارائه مدارک تکمیلی شامل اصل فیش آب یا برق یا گاز به تاریخ روز الزامی است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور، محمدی در پایان اظهارکرد: برای ساکنین شهرها و روستاهای مرزی که در زمان جنگ تحمیلی به شهرهای دیگر نقل مکان کرده‌اند و دارای محل تولد و صدور شناسنامه مغایر با والدین خود هستند، ارائه خدمات شماره‌گذاری با ارائه تاییدیه ممهور به مهر شورای محل یا روستا صورت می‌گیرد. همچنین اگر متقاضی سایر مدارک، از جمله فروش‌نامه منزل مسکونی مربوط به زمین‌های اوقافی روستایی که به تأیید شورای اسلامی محل رسیده، نامه‌های رسمی از ادارات عشایر و امور روستایی سازمان جهاد کشاورزی (عشایر) و … را ارائه کند، خدمات صرفاً در صورت احراز محل سکونت با نظر مدیر فنی انجام می‌شود.

کد خبر 110185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha