کد خبر 110188
۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸
مناقصه برای تحویل 2000 دستگاه واگن به خطوط مترو

پرشین خودرو: رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از مناقصه برای تحویل ۲ هزار دستگاه واگن برای اضافه شدن به خطوط مترو کلانشهرهای کشور خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از تسنیم، مهدی جمالی نژاد در نشست خبری با حضور خبرنگاران اظهار کرد: برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی که از سال ٩5 شروع شد تاکنون ٧١ هزار دستگاه اسقاط شده و 6١ هزار نفر تاکسی جدید دریافت کرده‌اند.

این مقام مسئول در وزارت کشور افزود: البته در سال ٩6 تعداد ١٣ هزار و ٩� ٩ دستگاه و در سال جاری حدود یک هزار دستگاه تحویل شده است که با خودروسازان توافقاتی خواهیم داشت تا این آمار افزایش یابد.

وی درباره طرح زوج و فرد که از سال آینده به عنوان طرح کاهش آلودگی تبدیل می‌شود نیز تاکید کرد: امیدواریم این طرح که از تیر ماه به اجرا گذاشته می‌شود باعث کاهش آلودگی هوا شود.

جمالی‌نژاد به سند توسعه شهر تهران نیز اشاره کرد و گفت: این سند در قالب مصوبات شورای شهر است و در فرمانداری تهران بررسی شده است که خوشبختانه این سند اسناد بالادستی را نیز دارد.

وی در پاسخ به این سؤال که در دولت دوازدهم تاکنون پیشرفت طرح مترو مطلوب نبوده است، تصریح کرد: با وجود مشکلات اقتصادی که دولت با آن مواجه است اما اقدامات خوبی در بحث مترو به ویژه در کلانشهر‌ها انجام شده و در این دولت فازهای مختلفی از خطوط مترو به بهره‌برداری رسیده است.

جمالی‌نژاد ادامه داد: در همین ارتباط ٢ هزار دستگاه واگن در حال مناقصه است ک حدود 774 دستگاه واگن برای تبریز، اصفهان، شیراز، قم و خط سه مشهد، 570 دستگاه برای تهران و مشهد و 395 دستگاه، دومین پروژه‌ای است که قرارداد آن برای اصفهان، شیراز و قم منعقد شده است که باید مابه‌التفاوت ١٨ میلیون یورویی آن به گمرک داده شود که اقدامات خوبی در حال انجام است تا این تعداد واگن به ناوگان ریلی اضافه شود.

وی برخی از مشکلات برای موضوع مترو را شرایط بانکی کشور، متوقف بودن فاینانس از کشور چین و پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز برای ٣٩5 دستگاه واگن عنوان کرد.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور درباره وضعیت شهرداری های کوچک نیز گفت: معتقدیم نظام شهری در کشور بیمار است و بیماری به نام سندرم کلان‌شهری در کشور وجود دارد و متاسفانه همه از سمت شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ می‌آیند و در آینده همه شهرهای کوچک و میانی و روستاها خالی از سکنه می‌شود.

 

مترو

 


وی ادامه داد: ما باید به شهرهای کوچک بیشتر توجه کنیم البته بیشترین توجه را به شهرهای کوچک و روستاها داریم و قرار است مبلغی برای این موضوع تخصیص داده شود.

جمالی‌نژاد در ادامه به انتخاب شهردار نیز اشاره کرد و گفت: ضوابط انتخاب شهرداران مقداری سختگیرانه است چون پست مهمی است و شهرداران بیش از 300 کار و مأموریت متفاوت دارند و به همین منظور آیین‌نامه‌ای تنظیم شده چون برخی شهرداران جنس عمرانی، برخی فرهنگی و برخی خدماتی دارند اما ما معتقدیم شهردار باید جامع‌نگر باشد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر یک هزار و 276 شهردار در کشور وجود دارد، گفت: تعداد انگشت‌شماری از شهرهای کشور شهردار ندارد که تلاش می‌شود برای آنها هم شهردار انتخاب شود.

جمالی‌نژاد همچنین به ایجاد دستورالعملی برای برخی مشاغل مزاحم اشاره کرد و گفت: برای دست‌فروشان نیز این دستورالعمل تهیه می‌شود اگرچه معتقدیم برخورد سلبی نباید با دستفروشان کرد بلکه باید ایجابی باشد.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در ادامه به موضوع کم‌آبی اشاره کرد و توضیح داد: اخیراً برخی شهرداری‌ها دغدغه کم‌آبی را پیدا کردند که استفاده از آب باید عنوان یک موضوع مهم مدنظر آنها باشد به همین منظور 330 شهر را برای جداسازی آب خانگی از فضای سبز در نظر گرفته‌ایم.

وی گفت: بیشترین مهاجرت معکوس مربوط به استان خوزستان است اگرچه تهران مهاجرپذیرترین شهر است البته معتقدیم بحث مهاجرت هنوز متوقف نشده اگرچه کمی کند شده است؛ در سال 90 تا 95 حدود 4 میلیون و 300 هزار نفر بین 429 شهرستان جابجا شدند که 20 شهرستان 42 درصد مهاجران را به خود اختصاص دادند و شهرهای تهران کرج و مشهد بیشترین مهاجر‌پذیری را داشتند.

کد خبر 110188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha