بهره‌برداری از 12 جرثقیل کانتینری در بندر شهید رجایی

پرشین خودرو: مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به افتتاح 1600 میلیارد تومان پروژه در بنادر استان هرمزگان در روز جاری گفت: بهره‌برداری از 12 دستگاه جرثقیل کشتی به ساحل در ترمینال 2 کانتینری بندر شهید رجایی امروز انجام می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از فارس، محمد راستاد در بیست و ششمین همایش ارگان‌های دریایی کشور که با شعار «کشتیرانی بهتر در راستای توسعه پایدار» در تهران در حال برگزاری است، اظهار داشت: صنعت دریایی ایران قابل تهدید و توقف نیست و تاکنون با وجود همه فشارها 240 میلیون تن رقم تخلیه و بارگیری دریایی کشور بوده است.

وی ادامه داد: حدود دو ماه پس از شروع دور جدید تحریم‌ها، «برایان هوک» رئیس اقدام علیه ایران بیانیه‌ای سراسر دروغ منتشر کرد تا کشتیرانی ایران را محدود کند اما سازمان جهانی دریانوردی پاسخی کوبنده به وی داد و اعلام کرد ایران به گونه‌ای عمل کرده است که کشتی‌های آنها استاندارد است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد:‌امسال شاهد حضور دبیرکل سازمان جهانی دریانوردی در ایران بودیم که وی با قاطعیت اعلام کرد ایران یکی از مؤثرترین، بانفوذترین و قدرتمندترین اعضای سازمان جهانی دریانوردی است.

راستاد گفت:‌ در این شرایط فرایندهای مرتبط با حمل و نقل دریایی باید با بهترین کیفیت ارائه شود و ما تلاش می‌کنیم در چنین همایش‌هایی با ارتقاء هماهنگی ارگان‌های دریایی بهره‌وری خدمات دریایی افزایش یابد.

وی افزود: استفاده از تولیدات داخلی در عرصه فعالیت‌های دریایی و بندی در شرایط فعلی فرصتی مغتنم است که سازمان بنادر و دریانوردی به آن توجه کرد و در این باره می‌توان به تفاهم نامه اخیر این سازمان و سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع برای تولید شناور اشاره کرد.

 

شهید رجایی

 


مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: سازمان بنادر برای تهیه تجهیزات استراتژیک از محل تولید داخل برنامه‌های خاص مدنظر دارد. جرثقیل‌های کشتی‌ به ساحل (گنتری کرین) از طریق توان تولید داخل تهیه خواهد شد.

راستاد گفت:‌از همه شرکت‌های دانش‌بنیان دریایی داخلی دعوت می‌کنیم نیازهای بخش دریایی را مدنظر قرار دهند.

وی با بیان اینکه بخشی از تجهیزات ما باید در زمینه تولید داخل تقویت شود، گفت: امروز ناوگان ما با اقتدار در دنیا فعال است و بنادر ما با ظرفیت کامل به ناوگان داخلی خدمت ارائه می‌دهند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت:‌امروز در استان هرمزگان با حضور رئیس‌جمهور 1600 میلیارد تومان پروژه دریایی و بندری در بخش تجهیزات، زیربنایی و روبنایی که سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هم جزو آن است، افتتاح می‌شود.

راستاد ادامه داد:‌ ما امروز بهره‌برداری رسمی از 12 دستگاه جرثقیل کشتی به ساحل در ترمینال شماره 2 کانتینری بندر شهید رجایی داریم. ضمن آنکه روند توسعه پایانه کانتینری بندر شهید رجایی در فاز سوم با قدرت در حال انجام است.

وی افزود: در بنادر تجاری کشور ما 30 هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده و ما صد هزار نفر دریانورد دارای گواهینامه شایستگی داریم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به ضببرورت کاهش سولفور موجود در سوخت کشتی‌ها تاکید کرد: باید تا سال 2020 به این آمادگی دست یابیم تا سوخت با سولفور پایین (نیم درصد) عرضه کنیم.

کد خبر 110199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha