کد خبر 110209
۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱
7000 دستگاه خودرو در مسیر دریایی کیش جابجا شد

پرشین خودرو: مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه از ترابری شماری بالغ بر 30 هزار نفر مسافر و جابجایی 7000هزار دستگاه خودرو در بنادر غرب استان هرمزگان طی تعطیلات دهه مبارک فجر امسال خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از برنا، قاسم عسکری نسب ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: ثبت رکوردهای جدید و بی سابقه در بخش حمل و نقل دریایی، ارتقاء ایمنی ترددها و کاهش چشمگیر سوانح دریایی در کنار اتفاقات خوشایند دیگری همچون کاهش زمان انتظار مسافران و خودروها در مبادی ورودی و خروجی از جمله موفقیت های قابل توجه کارنامه بنادر غرب هرمزگان در تعطیلات دهه مبارک فجر سال 97 بوده است.

وی ادامه داد: طی دوره زمانی 17 تا 22 بهمن ماه سال جاری، جابجایی بالغ بر 30 هزار و 609 نفر مسافر و 7 هزار و 160 دستگاه خودرو و 3 هزار و 500 نفر گردشگر از طریق بنادر چارک و آفتاب به مقصد جزیره کیش و بالعکس به انجام رسید و طی این مدت، 295 سفر دریایی و تردد شناورها نیز در این مسیرها ثبت شد.

عسکری نسب ساماندهی اسکله ها، افزایش ناوگان مسافری، برگزاری آموزش های دریایی و بازآموزی برای خدمه شناورها، بازرسی ایمنی شناورها، اجرای مانورهای جستجو و نجات محلی را از مهمترین اقدامات صورت گرفته در سفرهای دهه مبارک فجر برشمرد و گفت: حضور فعال و شبانه روزی کارکنان بنادر مسافری، نظارت مستقیم مدیریت و معاونین بر خدمات رسانی شناورها و تشکیل کمیته مدیریت بحران با توجه به شرایط بارندگی و طوفان دریایی از دیگر اقدامات انجام شده در همین راستا بوده است.

 

کشتی


مدیر بنادر و دریانوردی لنگه از علاقه مندان به سفرهای دریایی خواست در تعطیلات پایان سال از بنادر مجاز، شناور مجاز و در زمان مجاز تردد، مسافرت ایمن دریایی را تجربه کنند و اظهار داشت: هموطنان می توانند پیش از حضور در این بنادر، با ارسال حرف انگلیسی w به شماره ۳۰۰۰۷۶۳۷۳۰۰۰ از شرایط جوی دریایی منطقه غرب هرمزگان آگاه شوند.

وی اضافه کرد: سامانه ۱۵۵۰ نیز جهت اعلام شرایط اضطراری به مرکز امداد و نجات دریایی استان هرمزگان یاری رسان هموطنان خواهد بود.

شایان ذکر است، بنادر غرب هرمزگان با دارا بودن پتانسیل های گردشگری و اقتصادی سهم مهمی در ارتقای وضعیت اقتصادی منطقه داشته و موقعیت جغرافیایی و ترابری دریایی و داشتن حداقل فاصله دریایی با کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله ویژگی های خاص این بنادر است.

کد خبر 110209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha