کد خبر 110215
۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۸
با بهترین هاچ‌بک‌های ۲۰۱۹ آشنا شوید

پرشین خودرو: خودرو‌های خانوادگی کلاس یا گروه خاصی ندارند و حتی شاسی‌بلند‌ها و ون‌ها را گاهی اوقات به‌عنوان خودروی خانوادگی به خدمت می‌گیریم، اما از آنجایی که هاچ‌بک‌ها توانسته‌اند شایستگی خود را در این زمینه ثابت کنند قصد داریم در ادامه با هم نگاهی به بهترین هاچ‌بک‌های ۲۰۱۹ داشته باشیم.

خودروهای مختلفی را در بازار شاهد هستیم که هر کدام برای رفع نیازهای مختلف انسان‌ها ساخته شده‌اند اما در بین تمامی محصولاتی که عرضه می‌شوند خودروهای خانوادگی طرفداران بیشتری دارند، این خودروها برای مصارف روزانه کاربرد بهتری دارند و تعادل نیروی خودرو، قیمت و همچنین کارآیی در استفاده‌های روزانه باعث شده تا هاچ‌بک‌ها یکی از گزینه‌های مناسب برای خانواده‌ها قرار بگیرند.

خودروهای خانوادگی کلاس یا گروه خاصی ندارند و حتی شاسی‌بلند‌ها و ون‌ها را گاهی اوقات به‌عنوان خودروی خانوادگی به خدمت می‌گیریم اما از آنجایی که هاچ‌بک‌ها توانسته‌اند شایستگی خود را در این زمینه ثابت کنند قصد داریم در ادامه با هم نگاهی به بهترین هاچ‌بک‌‌‌های ۲۰۱۹ داشته باشیم.

هوندا سیویک تایپ آر

با بهترین هاچ‌بک‌های ۲۰۱۹ آشنا شوید

هوندا یویک تایپ آر در بازارهای جهانی فروش بسیار خوبی را تجربه می‌کند و یکی از دلایل این امر را می‌توان قیمت مناسب آن نسبت به سایر رقبای هاچ‌بک خود دانست. هوندا نیز که به اهمیت نقش این خودرو در افزایش کلی خودروهای خود پی برده است همیشه در حال بهینه‌سازی هوندا سیویک تایپ آر بوده و نتیجه این توجه را می‌توانیم در مدل‌های جدید این خودرو مشاهده کنیم.

هوندا سیویک تایپ آر تجربه رانندگی بسیار دلنشینی دارد و هندلینگ این خودرو حتی راننده‌های سخت‌گیر را نیز راضی نگه می دارد. این خودرو به‌لحاظ موتوری نیز از پیشرانه‌ توربوشارژ بهره می‌گیرد و به لطف این ویژگی‌ها به‌راحتی با هوندا سیویک تایپ آر می‌توانید در خیابان‌ها جولان دهید.

هوندا به‌لحاظ زیباشناختی نیز برای سیویک تایپ آر حسابی خوش‌سلیقگی به‌خرج داده است و به لحاظ ساختار تمرکز ویژه‌ای به کابین و قطعات داخل آن اختصاص داده تا این خودرو به یکی جذاب‌ترین هاچ‌‌بک‌های ۲۰۱۹ تبدیل شود.

فولکس‌واگن گلف آر

با بهترین هاچ‌بک‌های ۲۰۱۹ آشنا شوید

فولکس‌واگن گلف سال‌های سال است که تولید می‌شود و سابقه و قدمت این خودرو باعث شده تا سری خودروهای گلف به یکی از بهترین گزینه‌‌ها برای استفاده‌های شهری تبدیل شوند. فولکس‌واگن گلف آر نیز به‌عنوان خودروی هاچ‌بک این سری در گروه بهترین هاچ‌بک‌های ۲۰۱۹ جا خوش کرده است.

این خودرو نه تنها ظاهری زیبا و مشتری‌پسند دارد بلکه تجربه رانندگی بسیار شیرین و لذت‌بخشی را نیز در اختیار راننده قرار می‌دهد و از آنجایی که نیروی پیشرانه آن به چهار چرخ خودرو منتقل می‌شود با یکی از خوش‌فرمان‌‌ترین هاچ‌بک‌های بازار طرف هستیم که روی قابلیت مانور این خودرو در پیچ‌ها می‌توانید با خیال راحت حساب باز کنید. فولس‌واگن گلف آر نه‌تنها برای رانندگی در جاده‌های شهری مناسب است بلکه به‌عنوان یک خودروی جاده‌ای نیز می‌توانید از گلف آر توقع داشته باشید. رانندگی با این خودرو راننده را در مسیرهای طولانی خسته نمی‌کند و انتظار داریم در سال‌های آینده نیز از مدل‌های جدیدتر فولکس‌واگن گلف آر بیشتر بشنویم.

رنو اسپرت مگان آر.اس ۲۸۰
 

رنو

 

چهارمین نسل از رنو مگان آر.اس ممکن است به لحاظ طراحی آنچنان که باید و شاید شبیه به سایر هاچ‌بک‌هایی جذابی که تاکنون دیده‌ایم نباشد اما انصافاً باید گفت طراحی خیلی بدی هم ندارد و مشتریانی زیادی این طراحی جدید را ترجیح می‌دهند.

رنو توجه ویژه‌ای به هندلینگ و رانندگی مگان اسپرت آر.‌اس ۲۸۰ به‌خرج داده است و در نتیجه با خودرویی طرف هستیم که فرمان آن دقت بسیار بالایی دارد و با کوچکترین چرخشی به سمت مسیر مورد نظر راننده متمایل می‌شود. این خودرو به یک پیشرانه ۱.۸ لیتری مجهز شده است و از این لحاظ می‌توانید توقع خوبی از قدرت و کارایی مگان اسپرت آر‌.‌اس ۲۸۰ داشته باشید اما اگر به‌دنبال کارایی بیشتر هستید هوندا سیویک تایپ آر را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

رنو وقت زیای را در قسمت طراحی بیرونی و داخلی کابین این خودرو اختصاص نداده است و در نتیجه مگان اسپرت آر‌.‌اس ۲۸۰ به لحاظ کیفیت تجهیزات داخل خودرو حرف چندانی برای گفتن ندارد. اما رانندگی دلنشین این خودرو به راحتی چنین ضعف‌هایی را برطرف می‌کند و اگر در جاده‌ای مناسب با آن رانندگی کنید به شما قول می‌دهیم هرگز از پشت فرمان مگان اسپرت آر.‌اس ۲۸۰ بلند نشوید.

هیوندای آی ۳۰ اِن
 

 

هیوندا

 


تجربه نشان داده است هیوندای توجه زیادی به آی ۳۰ ان نشان نمی‌دهد اما این امر چیزی از شایستگی‌های این هاچ‌بک هیوندای کم نمی‌کند و به رغم چند اشکالی که می‌توان به این خودرو گرفت باز هم هیوندای آی ۳۰ ان یکی از بهترین هاچ‌بک‌های بازار است. البته همان‌گونه که حتماً بهتر از ما می‌دانید هیوندای تجربه زیادی در زمینه ساخت هاچ‌بک‌ نیز ندارد اما باز هم هیوندای آی ۳۰ ان خودروی خوش‌فرمانی است که فقط در مسیرهای پر پیچ و خم گاهی اوقات انتظار راننده را برآورده نمی‌کند.

این خودرو به لحاظ طراحی نیز بسیار شیک و زیبا ساخته شده و حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد. به این ترتیب امیدواریم هیوندای در مدل‌های بعدی آی ۳۰ ان توجه بیشتری به این هاچ‌بک زیبا اختصاص دهد و شاهد مدل‌های بهتری از این خودرو در آینده باشیم.


مرسدس ای‌.‌ام‌.‌جی ای ۳۵ ماتیاک پلاس ۴

 

مرسدس

 


درست است که این خودرو اسم و رسم مرسدس‌ را یدک می‌کشد اما قیمت آن نسبت به دیگر هاچ‌بک‌های بازار مناسب به نظر می‌رسد و گزینه خوبی برای رانندگانی است که به دنبال یک خودروی کارآمد و خوش‌فرمان هستند.

در این خودرو یک پیشرانه ۲.۰ لیتری تعبیه شده که میزان ۳۰۰ اسب‌بخار نیرو را در اختیار راننده قرار می‌‌دهد. این نیرو از طریق گیربکسی با ۷ دنده به چرخ‌ها منتقل می‌شود و به همین دلیل نیز با یکی از سریع‌ترین هاچ‌بک‌های ۲۰۱۹ طرف هستیم. این هاچ‌بکِ مرسدس ای‌.‌ام‌.‌جی در کنار سرعت خوب، رانندگی خوش‌فرمانی نیز دارد اما باز هم با توجه به اینکه با یک هاچ‌بک چابک و پرشتاب طرف هستیم گاهی اوقات در جاده‌های پر پیچ و خم هندلینگ این خودرو راننده را اذیت می‌کند.

خوشبختانه مرسدس‌ این خودرو را به گونه‌ای طراحی کرده که ثبات خوبی در جاده دارد و به همین‌ راحتی‌ها از مسیر خارج نمی‌شود. جالب اینجاست این هاچ‌بک مرسدس ای.‌ام‌.‌جی در مسیرهای خیس و سر نیز به‌خوبی کنترل می‌شود و راننده نگرانی از این بابت نخواهد داشت. به لحاظ تجهیزات داخلی هم باید بگوییم همان‌گونه که از مرسدس‌ ای‌.‌ام‌.‌جی انتظار داریم برای قسمت داخل این خودرو چیزی کم نگذاشته است.

تمامی این موارد دست به دست هم داده‌اند تا نه‌تنها مرسدس ای‌.‌ام.‌جی ای ۳۵ ماتیاک پلاس ۴ را به فهرست بهترین هاچ‌بک‌های ۲۰۱۹ اضافه کنیم، بلکه انتظار داشته باشیم‌ مدل‌های جدیدتر این خودرو باز هم در سال‌های آینده به‌عنوان بهترین هاچ‌بک‌ها شناخته شوند.



سئات لئون کوپرا



خودرو

 

سئات برند خودروساز اسپانیایی است که چیزی حدود ۷۰ سال سابقه دارد و کاملاً مشخص است چنین برندی اگر عزم ساخت خودروی هاچ‌بک داشته باشد بدون شک خودروی خوبی راهی بازار می‌کند.

نمونه بارز این ادعا را می‌توان سئات لئون کوپرا دانست، این هاچ‌بک اسپانیایی در دو مدل عرضه می‌شود که یکی از این مدل‌ها نیروی موتور را به دو چرخ جلو منتقل می‌کند و ۲۸۶ اسب‌بخار نیرو دارد، مدل دوم نیز نیروی موتور را به چهارچرخ خودرو منتقل می‌کند و ۲۹۶ اسب‌بخار نیرو در اختیار راننده قرار می‌دهد.

هر دو مدلی که به آنها اشاره کردیم شتاب خوبی دارند و رانندگی این خودروها نیز به دل راننده می‌نشیند. هندلینگ سئات لئون از چیزی که فکرش را بکنید بهتر است و این خودرو در جاده‌ها بسیار چابک و سریع عمل می‌کند.

سئات برای اینکه هاچ‌بک لئون کوپرا حرف‌های بیشتری در مقابل رقبا داشته باشد این خودرو را با قیمت قابل رقابتی نیز در بازارهای جهانی تبدیل کرده است تا سئات لئون کوپرا یکی از بهترین گزینه‌ها برای خریدارانی باشد که به‌دنبال یک هاچ‌بک خوش‌قیمت و کارآمد هستند.

آئودی آر.‌اس ۳ اسپرت‌بَک
 

 

آیودی

 


با پولی که راننده صرف خرید آئودی آر.‌اس ۳ اسپرت‌بک می‌کند، یک خودروی هاچ‌بک نصیب‌اش خواهد شد که پیشرانه‌ای ۲.۵ لیتری دارد و ۳۹۵ اسب‌بخار نیرو را در اختیار راننده قرار می‌‌دهد. این هاچ‌بک آئودی شتاب بسیار خوبی دارد و در عرض ۳.۹ ثانیه به سرعتی معادل یک‌صد کیلومتر در ساعت می‌رسد و پس از گذشت ۱۰ ثانیه سرعت این خودرو به ۱۶۰ کیلومتر در ساعت نیز خواهد رسید.

آئودی آر‌.‌اس ۳ اسپرت‌بک ممکن است شتاب خوبی داشته باشد اما گفته می‌شود این خودرو هندلینگ خوبی ندارد و برای استفاده‌های روزانه می‌توان روی این خودرو حساب باز کرد اما بهتر است در جاده‌های پر پیچ و خم مسیرهای بیرون از شهر بهتر است سراغ هاچ‌بک‌های خوش‌فرمان‌تری بروید.

فولکس‌واگن گلف جی.‌تی‌.‌آی

 

فلولکس واگن

 


اگر از طرفداران خودروهای هاچ‌بک باشید و برند گلف را نیز به‌خوبی بشناسید حتماً تعریف ویژگی‌های فولکس‌واگن گلف جی.‌تی‌آی به گوش شما خورده است. این خودرو ممکن است نسبت به دیگر هاچ‌بک‌های ۲۰۱۹ قدرت زیادتری نداشته باشد اما مطمئن باشید با یکی از بهترین هاچ‌بک‌های بازار طرف هستیم.

البته انصافاً باید اعتراف کرد مگان آر.‌اس و هوندا سیویک تایپ آر نیز هاچ‌بک‌های خوبی هستند که امیدواریم در نسخه‌های بعدی فولکس‌واگن گلف جی‌.تی‌.‌آی شاهد بهینه‌سازی‌های بیشتر این خودرو باشیم. فولکس‌واگن گلف خودروی ایده‌آلی برای مصارف روزانه است و برای مسافرت‌های کوتاه و مسیرهای نزدیک بیرون از شهر نیز می‌توانید روی این خودرو حساب باز کنید.

در کنار این موارد باید به این نکته نیز اشاره کنیم که فولکس‌واگن گلف جی‌‌.‌تی‌.‌آی ظاهری زیبا و مشتری پسند ندارد و با توجه به سابقه‌ای که از فولکس‌واگن سراغ داریم انتظار می‌رود در مدل‌های آینده دستی به سر و روی این خودرو بکشد و ظاهر آن را زیبا‌تر کند.

بی‌.‌ام.‌دابلیو ام‌ ۱۴۰ آی
 

بی ام و

 

بیشتر خودروهای بی.‌ام‌.‌دابلیو را به‌خاطر شتاب زیاد و هندلینگ عالی آنها می‌شناسیم اما داستان بی‌.‌ام‌.‌دابلیو ۱۴۰ آی فرق می‌کند و نه تنها شتاب این خودرو نسبت به رقبا بیشتر نیست بلکه حتی هندلینگ قابل قبولی نیز ندارد.

بی‌.‌ام‌.‌دابلیو یک پیشرانه شش سیلندری از نوع توربو شارژ را در این خودرو به خدمت گرفته است و تجهیزات داخلی این هاچ‌بک از مواد بسیار باکیفیتی ساخته شده‌اند. با این حساب می‌توان گفت ممکن است بی‌.‌ام‌.‌دابیلو ام ۱۴۰ آی به لحاظ شتاب یا هندلینگ رقیب خوبی برای هاچ‌بک‌های چابکی مانند سئات لئون کوپرا یا فولکس‌واگن گلف آر نباشد اما باز هم با یک خودروی بی.‌ام.‌دابلیو طرف هستیم که طراحی بسیار زیبا و چشم‌نوازی دارد و حضور نام بی.‌ام.‌دابلیو روی این خودرو کافیست تا آن را در فهرست بهترین هاچ‌بک‌های ۲۰۱۹ شاهد باشیم.

 

اشکودا اوکتاویا وی.‌آر.‌اس ۲۴۵



اشکودا

 

اشکودا لطف بیشتری به این هاچ‌بک خود داشته است و در نتیجه با هاچ‌بکی طرف هستیم که قدرت و هندلینگ خوبی دارد. با این حساب می‌توان گفت این خودرو دقیقاً همان چیزی است که برای رانندگی در خیابان‌های شهری و مسیرهای بیرون از شهر مناسب به‌نظر می‌رسد.

در این بین باید به این نکته نیز اشاره کنیم که جا داشت اشکودا سیستم انتقال نیروی این خودرو را از دو چرخ به چهار چرخ تغییر می‌داد تا نظر طرفداران خودورهایی که نیروی موتور را به چهار چرخ منتقل می‌کنند نیز به اشکودا اوکتاویا وی‌.‌آر‌.‌اس ۲۴۵ بیشتر جلب می‌شد.

این هاچ‌بک اشکودا به لحاظ طراحی حرف زیادی برای گفتن ندارد اما انصافاً باید گفت با توجه به اینکه در مجموع هاچ‌بک‌ها طراحی‌های بسیار چشم‌گیری ندارند می‌توان به این خودرو نیز زیاد خرده نگرفت. امکانات داخل این خودرو چنگی به‌دل نمی‌زند اما هندلینگ خوب این هاچ‌بک باعث جبران این نقص‌های نه‌چندان مهم شده است.

بهترین هاچ‌بک ۲۰۱۹ از میان بهترین‌ها

انتخاب بهترین خودرو از میان بهترین‌ خودروهایی که هر سال عرضه می‌شوند کار ساده‌ای نیست اما اگر بخواهیم در میان بهترین هاچ‌بک‌های ۲۰۱۹ یک خودرو را انتخاب کنیم بدون شک این خودرو سئات لئون کوپرا خواهد بود.

سئات در زمینه ساخت هاچ‌بک به‌اندازه‌ای خوب عمل کرده است که سئات لئون کوپرا به‌راحتی یک سر و گردن از رقبای بزرگی مانند فولکس‌واگن گلف جی‌.‌تی‌.‌ای قرار می‌گیرد. چه بسا اگر سئات همین رویکرد را در ساخت هاچ‌بک‌های بعدی خودش داشته باشد در سال‌های پیش‌رو سئات لئون کوپرا باز هم به‌عنوان یکی از بهترین هاچ‌بک‌های دنیا شناخته شود.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم از طرفداران هاچ‌بک‌ها هستید و خودروی خاصی را در این زمینه می‌شناسید که در سال ۲۰۱۹ یارای رقابت با هاچ‌بک‌هایی که به آنها اشاره کردیم را دارد، در قسمت نظرات ما و سایر کاربران را در جریان نام و مشخصات این هاچ‌بک‌ها قرار دهید.

کد خبر 110215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha