کد خبر 110260
۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵
مشاغل شبانه راه حل معضل ترافیک تهران

پرشین خودرو: نماینده مردم تهران در مجلس با استقبال از مصوبه اخیر شورای شهر تهران مبنی بر زیست شبانه پایتخت، عنوان کرد: برای حل معضل ترافیک تهران باید به سراغ مشاغل شبانه رفت، کاری که در تمام دنیا در حال انجام است.

 

به گزارش پرشین خودرو، داود محمدی  با اشاره به مصوبه اخیر شورای شهر تهران در مورد زیست شبانه پایتخت، تصریح کرد: برای حل معضل ترافیک تهران  باید برنامه‌ریزی‌های دقیق و بدیع داشت که رفتن به سراغ مشاغل شبانه یکی از این اقدامات است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این اقدام در بسیاری از کشورهای شرقی آسیا اجرایی و امتحان خود را پس داده است، گفت: برای نمونه در کشورهای شرق آسیا دستفروش‌ها اجازه دارند به صورت آزادانه و پیش از بازگشایی مغازهها و بوتیک‌ها به راحتی فروشندگی کنند و شهر را تا زمان بازگشایی مغازه‌ها زنده و بیدار نگه دارند.

وی با تأکید بر اینکه امنیت شبانه یکی از مهمترین فاکتورهای زیست شبانه برای تهران است که ضرورت دارد نیروی انتظامی در این زمینه همکاری مناسبی با شهرداری داشته باشد، عنوان کرد: ضرورت دارد فروشنده‌ها در این راستا در چارچوب برنامه فعالیت داشته باشند تا این زیست شبانه تهران به اهداف خود نزدیک شود.

محمدی با اشاره به ترافیک شب عید تهران، اضافه کرد: اینکه در آستانه عید چنین برنامه‌ای را ضمن اهداف گردشگری در تهران پیاده سازی کنیم، بسیار می‌تواند کمک آفرین باشد و به مردم به ویژه کارمندان این اجازه را می‌دهد که بتوانند با فراغ بال به سراغ خرید شب عید بروند.

وی با اشاره به اینکه زیست شبانه پایتخت به توسعه گردشگری پایتخت نیز کمک می‌کند، گفت: بار ترافیکی ناشی از خرید قطعا تهران را در آستانه سال جدید قفل خواهد کرد اما این طرح می‌تواند افزون تقسیم بار ترافیکی به رونق بازار عید نیز کمک کند.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران وضعیت ترافیک تهران را به شدت حاد و بحرانی خواند و گفت: طرح گردشگری شبانه تهران و زیست شبانه پایتخت می‌تواند یکی از راهکارها برای کاهش ترافیک باشد، ضمن اینکه باید به دنبال راهکارهای دیگری نیز به منظور کاهش این معضل باشیم.


کد خبر 110260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha