کد خبر 110261
۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶
دریغ از قایق های تفریحی تندرو در دریای خزر

پرشین خودرو: در حالیکه گردشگری دریا در دنیا پرطرفدار است و اقتصاد برخی کشورها بر پایه گردشگری دریای شان می چرخد اما در مازندران هنوز حتی قایق های تفریحی تندرو دیده نمی‌شود و تنها از چند قایق قدیمی و داغان و در پیشرفته ترین حالت اش جت اسکی در ساحل خزر استفاده می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، سید ابراهیم موسوی با اشاره به نقش مهم گردشگری دریایی در توسعه هر منطقه اظهار کرد: خلاء گردشگری دریایی در منطقه شمال کشور و خصوصاً مازندران احساس می‌شود.


وی افزود: متأسفانه گردشگری دریایی در این منطقه تنها محدود به استفاده از یک سری امکانات از جمله جت اسکی، قایق، و یک آلاچیق کنار ساحل شده است در حالی‌که در کشورهای پیشرفته در حوزه گردشگری دریایی به واقع از دریا استفاده می‌شود.

مدرس صنعت هتلداری و گردشگری با اشاره به اینکه در استان مازندران حتی یک کشتی گردشگری دریایی وجود ندارد، تصریح کرد: استانداران زیادی در مازندران بودند که دغدغه این بخش را داشتند اما بنا به دلایلی نتوانستند کاری انجام دهند.

 

کشتی

 


موسوی با بیان اینکه مدیران کل حوزه گردشگری نیز تلاش زیادی کردند تا در این بخش کاری انجام دهند اما نتوانستند، عنوان کرد: سرمایه گذارانی هم هستند که می‌توانند در این حوزه کاری انجام دهند اما آنقدر موانع بر سر راه سرمایه گذار قرار می‌دهند که فرصتی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری دریایی پیدا نمی‌کنند و این امر به دلیل حساسیت بر دریا و آب است.

وی خاطرنشان کرد: قرار است کشتی گردشگری دریایی در بندر نوشهر راه اندازی شود، این کشتی دارای چندین اتاق و دو سالن با ظرفیت ۴۰۰ نفر بوده که می‌تواند به عنوان یک تور تفریحی دریایی از آن استفاده شود و در زمان غیر پیک مسافر نیز در حوزه کشورهای دریای خزر به عنوان مسافربری فعالیت داشته باشد.

مدرس حوزه گردشگری با بیان اینکه گردشگری دریایی نقش زیادی در جذب گردشگر داخلی و خارجی دارد، افزود: در صورتی این طرح اجرایی شود دیگر نیازی نیست بسیاری از گردشگران از شهرهای اطراف خصوصاً تهران متحمل هزینه زیاد شوند که به کیش بروند تا از گردشگری دریایی استفاده کنند زیرا می‌توانند با صرف وقت کم و هزینه کمتر مسیر شمال کشور را با خودروی شخصی طی کنند و در زمان کوتاهی هم بازگردند.

موسوی تصریح کرد: هر چند به دلیل شفاف نبودن دریای خزر از بخش غواصی در دریا نمی‌توان استفاده کرد اما از بخش‌های دیگر آن به نحو شایسته‌ای می‌توان بهره برد.

استاد صنعت هتلداری با تاکید بر اینکه نگاه ما به صنعت گردشگری باید درست و اصولی باشد، یادآور شد: گردشگری و هتلداری تنها صنعتی است که بیشترین ارزآوری به همراه فرصت‌های شغلی بسیار به همراه دارد. این صنعت کمترین اثرات سو زیست محیطی را به همراه دارد و گردشگری تنها صنعتی است که احتکار ندارد.

موسوی با بیان اینکه کشور ترکیه با وجود اینکه تحت فشارهای اقتصادی قرار گرفت اما صنعت گردشگری اش را حفظ کرد، یادآور شد: در کشور ما به گردشگری داخلی هم توجه نمی‌شود.

استاد حوزه گردشگری، همسو نبودن مسئولان ادارات را یکی از عوامل دست و پاگیر بر سر راه سرمایه گذاران دانست و تاکید کرد: مسئولان باید همسو با سرمایه گذار باشند و اگر نگاه مسئولان مثبت اندیش باشند در صنعت گردشگری حتماً موفقیت کسب می‌شود.

کد خبر 110261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha