واکنش شهردار تهران به حذف طرح ترافیک خبرنگاران

پرشین خودرو: شهردار تهران با بیان اینکه گود کنار مرکز همایش های برج میلاد خطرناک است گفت: این گود تثبیت شده و تلاش می کنیم به زودی سازه ای در آن بنا شود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از باشگاه، پیروز حناچی شهردار تهران با اشاره به واگذاری ۲ باغ به شهرداری تهران اظهار کرد: بر اساس توافقات صورت گرفته بین شهرداری و بنیاد مستضفان این باغ‌ها واگذار شدند و آن‌ها را به فضای عمومی خواهیم کرد.

شهردار تهران با بیان اینکه شورای شهر و شهرداری تهران در دوره جدید بر اساس نظرات رهبر انقلاب که در سال ۹۳ اشاره کرده‌اند حفظ زمین‌های کشاورزی و باغات را در پیش گرفته است.

وی با بیان اینکه ما دیگر سیاستی تحت عنوان برج باغ نخواهیم داشت، اظهار کرد: این لایحه در شورای شهر مطرح است و به زودی در کمیسیون ماده ۵ و شورای عالی شهرسازی به تصویب خواهد رسید و راهکار‌های دیگری را برای حفظ باغات پیش بینی کرده ایم که شرط آن حفظ باغ است و بعداً همکاری‌های دیگری که شهرداری با صاحبان باغات در الگو‌های مختلف اعم از خانه ویلا یا کاربری‌های متناسب با باغ انجام شود.

حناچی در خصوص وضعیت باغ برره اظهار کرد: معمولاً لکه‌های بزرگی که در شهر وجود دارد شهرداری نسبت به آن‌ها توافق می‌کند و من هنوز فرصت نکرده ام که با جزئیات وارد این موضوع شوم، ولی با همین نگاه موضوع باغ برره را هم دنبال می‌کنیم.

وی در خصوص تعداد باغ‌هایی که در اختیار سازمان‌های دولتی است و قرار است شهرداری آن‌ها را تملک کند اظهار کرد: آمار دقیق آن وجود دارد، ولی در حال حاضر حضور ذهن ندارم که بیان کنم، ولی آن چه مهم است وجود آمادگی برای مذاکره از سوی طرفین است.

شهردار تهران در ادامه در پاسخ به سئوالی مبنی بر ایجاد ترک‌هایی در برج میلاد گفت: سازه برج میلاد و سازه مرکز همایش‌ها ۲ سازه جداگانه هستند و اساساً سازه برج به این موضوع ارتباطی ندارد.

حناچی با بیان اینکه در کنار مرکز همایش‌ها یک گود خطرناک وجود دارد اظهار کرد: این گود تثبیت شده است، ولی ما باید برای تثبیت بیشتر حتماً در این مکان یک سازه بنا کنیم تا از خطر دور شود و لذا مطالعات آن آغاز شده و پاکت حجمی آن هم استخراج شده است.

وی تصریح کرد: یکی از سرمایه گذاران که طرف قرارداد شهرداری بوده این موضوع ابلاغ شده است و به زودی طرح آن برای مراجع تصویبی هم خواهد آمد تا گام‌های بعدی برداشته شود.

شهردار تهران تصریح کرد: ترک‌های مجموعه برج میلاد قطعاً پایش می‌شود و همواره همکاران ما در بخش فنی آن‌ها را مانیتورینگ می‌کنند و لذا خطر خاصی وجود ندارد.

حناچی در خصوص ادامه تولید موتورسیکلت‌های کاربراتوری گفت: شماره گذاری این خودرو‌ها در تهران ممنوع است و جهت گیری عمومی هم این است که موتورکاربراتوری در تهران وارد نشود، ولی آن بحثی که برای واردات موتورسیکلت در دولت مطرح شده بود به شرط اسکات کردن ۷ موتورسیکلت کاربراتوری بود که این محدودیت تعداد بخاطر وضعیت اقتصادی برداشته شده و این به معنای نمره کردن موتور‌های کاربراتوری در تهران نیست.

کد خبر 110269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha