بهترین راه برای تسهیل تجارت در مرزها دروازه مشترک مرزی است

پرشین خودرو: رئیس کل گمرک ایران گفت : گمرک از توسعه مبادلات مرزنشینان حمایت می کند و بهترین راه برای تسهیل تجارت در مرزها دروازه مشترک مرزی است .

به گزارش پرشین خودرو به نقل از برنا، مهدی میر اشرفی در بازدید از مرز باشماق مریوان و در جمع تجار و بازرگانان این نقطه صفر مرزی در استان کردستان با بیان این مطلب افزود: کشور عراق یکی از مهمترین شرکای اصلی و عمده تجاری ایران است که تا پایان سال انتظار می رود بیش از ۱۰ میلیارد دلار صادرات کالا به این کشور انجام شود که حدود نیمی از این کالاها از مرز باشماق به کشور عراق صادر می شود.

وی افزود : گمرک ایران نسبت به مرز باشماق عنایت ویژه ای خواهد داشت. این منطقه بضاعت لازم و کافی جهت توسعه تجارت و توریسم را دارد.

 

مرز

 


میر اشرفی ادامه داد: در دنیا علاوه بر بحث تسهیل تجارت بحث مدیریت هماهنگ مرزی بسیار مورد توجه و یک راه حل موثر در حل چالش های موجود به شمار می رود و مدیریت هماهنگ و یکپارچه مرزی و ایجاد دروازه مشترک مرزی از مهمترین مسائل مد نظر گمرک ایران خواهد بود.

در این جلسه حق پناه مدیر کل گمرک باشماق مریوان در گزارشی عملکرد این گمرک را تشریح و با تاکید بر اقدامات بعمل آمده در خصوص پیاده سازی و اجرای مدیریت هماهنگ مرزی در این گمرک از راه اندازی ایکس ری کانتینری قبل از آغاز سال ۹۸ خبر داد.

کد خبر 110275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha