ظرفیت تولید بنزین به 76میلیون لیتر رسید

پرشین خودرو: وزیر نفت گفت: با تکمیل طرح های پالایشگاه های نفت ستاره خلیج فارس، پالایش نفت بندرعباس و پالایشگاه تبریز در مجموع ظرفیت تولید بنزین باکیفیت یورو 4 و 5 ، به 76 میلیون لیتر در روز افزایش یافت.

بیژن زنگنه روز دوشنبه درمراسم افتتاح مرحله سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس افزود: با به مدار آمدن پالایشگاه ستاره خلیج فارس به راحتی می توان 400 بشکه میعانات نفتی به ظرفیت کشور اضافه کرد.
وی با بیان این که ظرفیت پذیرش خوراک در پالایشگاه های نفت 1.7 دهم میلیون بشکه بوده است، گفت: در این مدت بیش از 20 درصد ظرفیت پالایشی کشور اضافه شده است.
وزیرنفت ظرفیت تولید بنزین پایه در سال91 را 59 میلیون لیتر اعلام کرد و ادامه داد: در بهمن امسال، این ظرفیت به 101 میلیون لیتر رسید و تا پایان امسال از 105 میلیون لیتر عبور خواهیم کرد.
زنگنه عنوان کرد: ظرفیت تولید بنزین کشور از ابتدای سال 91 تاکنون و در دولت تدبیر و امید به دوبرابر افزایش یافته و این عالی ترین جهش در تولید بنزین در کشور است که تاکنون داشتیم.
وی ادامه داد: بسیار جهش بزرگی است که بیش از 50 میلیون لیتر ظرفیت تولید بنزین افزایش یافته و به همین دلیل امروز آمریکا نمی تواند در مورد یکی از تهدیدهای مهم خود که محدود کردن واردات بنزین بود کلمه ای را بر زبان بیاورد.
وزیر نفت گفت: ایران نه تنها بنزین کم ندارد بلکه می تواند صادرات داشته باشد اما به عمد بنزین صادر نمی کنیم زیرا می خواهیم ذخایر داخل کشور را تقویت کنیم.
وی با بیان این که قبل از مهرماه واردات بنزین نداشته ایم، گفت: نیازی به واردات بنزین نداریم و تا سال آینده هم به واردات بنزین نیاز نخواهیم داشت.
وزیرنفت یادآور شد: تا سال91 بنزین با کیفیت یورو در کشور نداشتیم اما امروز با افزایش بهبود کیفیت در پالایشگاه اراک و اصفهان در سال های 92 و 95، 28 میلیون در روز رسیده است.

 

پالایشگاه

 

به گفته زنگنه، درسال 91، ظرفیت نفت گاز باکیفیت یورو 6 میلیون لیتر در روز بوده که این میزان در سال جاری به 44 میلیون لیتر در روز رسیده که تقریبا برابر 7 برابر شده است.
وی بیان داشت: همچنین برای 2 میلیون بشکه در روز به پالایشگاه های جدید نفت و مایعات گازی موافقت اصولی برای تاسیس خوراک دادیم که 600 هزار بشکه از اینها پالایشگاه های زیر60 هزار بشکه است.
وزیرنفت خاطرنشان کرد: طرح های پالایشی در پالایشگاه های متوجه افزایش کیفیت فرآورده ها و براساس استانداردهای زیست محیطی است.
 حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز یکشنبه از طریق فرودگاه بندرلنگه وارد این شهر و استان هرمزگان شد و در اجتماع مردم بندرلنگه سخنرانی کرد.
رییس جمهوری همچنین در سفر استانی به هرمزگان از مجتمع کارخانه های منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی دیدن کرد و با نحوه فعالیت آنها آشنا شد.
بهره برداری از زیر دریایی فاتح و شرکت در نشست شورای اداری هرمزگان از دیگر برنامه های نخستین روز سفر رییس جمهوری به این استان بود.
همچنین شب گذشته با ابلاغ دستور رییس جمهوری، 40 طرح بزرگ اقتصادی با اعتبار 60 هزار میلیارد ریال به صورت ویدئو کنفرانسی به بهره برداری رسید.
رییس جمهور هم اکنون درحال سخنرانی در پالایشگاه ستاره خلیج فارس است و بعد از آن در یک نشست خبری دستاوردهای این سفر را در جمع خبرنگاران تشریح خواهد کرد.
در این سفر2 روزه هیات دولت به هرمزگان، وزیران نفت، راه و شهرسازی، اطلاعات، جهاد کشاورزی، نیرو، و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رییس دفتر رییس جمهوری، رییس جمهوری را همراهی می کنند.

کد خبر 110276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha