کد خبر 110281
۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸
قیمت طلا در بازارهای جهانی

پرشین خودرو: طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی در پی امیدواری سرمایه گذاران به حل اختلافات تجاری آمریکا و چین و افت ارزش دلار به بالاترین حد در بیش از یک هفته گذشته افزایش یافت.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۳ درصد رشد کرد و به ۱۳۲۴.۸۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار ۳۱ ژانویه تا مرز ۱۳۲۶.۸۰ دلار صعود کرده بود.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل با ۰.۴ درصد افزایش، در ۱۳۲۷.۸ دلار معامله شد.

دانیل هاینس، تحلیلگر گروه بانکی ANZ اظهار کرد: رفع ریسک‌های پیرامون مذاکرات تجاری آمریکا و چین قطعاً به نفع همه بازارها خواهد بود و نشانه‌های پیشرفت در مذاکرات، تقاضا برای دلار را کمتر کرده و از قیمت طلا پشتیبانی کرده است.

دلار آمریکا روز دوشنبه همزمان با بالا رفتن انتظارات برای توافق تجاری آمریکا و چین که تقاضا برای این ارز به عنوان دارایی امن را کمتر کرد، اندکی کاهش یافت.

آمریکا و چین هفته جاری در واشنگتن مذاکراتشان را از سر خواهند گرفت در حالی که زمان چندانی به مهلت تعیین شده برای افزایش تعرفه واردات چین باقی نمانده است اما دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه مجدداً اعلام کرد اگر دو طرف به دستیابی به توافق تجاری نزدیک شوند، وی مهلت اول مارس را نادیده خواهد گرفت.

 

طلا

 


ترامپ پیش از این تهدید کرده بود اگر تا اول ماه مارس، با چین به توافق نرسد، تعرفه روی واردات کالاهای چینی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار را از ۱۰ به ۲۵ درصد افزایش خواهد داد.

قیمت طلا از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون با امیدواری به مصالحه تجاری آمریکا و چین و توقف روند افزایش نرخ‌های بهره آمریکا، حدود ۳.۳ درصد رشد کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، گزارش نشست ژانویه بانک مرکزی آمریکا روز چهارشنبه منتشر می‌شود و احتمالاً نشانه‌های بیشتری درباره روند افزایش نرخ‌های بهره در سال جاری فراهم خواهد کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری به رکورد ۱۴۴۹ دلار صعود کرد. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، ۱۵.۸۰ دلار معامله شد و هر اونس پلاتین برای تحویل فوری، ۰.۴ درصد افزایش یافت و در ۸۰۵.۵۰ دلار ایستاد.

کد خبر 110281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha