ایرلند هم  قید استفاده ازهواپیماهای سوخو روسیه را زد

پرشین خودرو: در پایگاه اینترنتی این شرکت ایرلندی دیگر خبری از هواپیماهای سوخو دیده نمی شود و 25 فروند Bombardier CRJ900 و 13 فروند Avro RJ85 دیده می شود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، شرکت ایرلندی سیتی جت که از هواپیماهای سوخو سوپرجت-100 روسیه استفاده می کرد از ادامه کار با این نوع هواپیما منصرف شده است.


 روزنامه ودوموستی روز دوشنبه با بیان اینکه سیتی جت تنها شرکت در اتحادیه اروپا بود که از این هواپیمای روسی استفاده می کرد، نوشت: این شرکت هفت فروند سوپرجت-100 به صورت لیزینگ در اختیار دارد.
در گزارش به دلایل تصمیم اخیر شرکت هوایی ایرلند اشاره نشده اما گفته شده است که هنوز پنج فروند سوپر جت-100 در ایرلند قرار دارد که از دو ماه پیش تاکنون پرواز نکرده اند.

گفتنی است، در پایگاه اینترنتی این شرکت ایرلندی دیگر خبری از هواپیماهای سوخو دیده نمی شود و 25 فروند Bombardier CRJ900 و 13 فروند Avro RJ85 دیده می شود.

الکساندر روبتسوف رئیس شرکت سوخو دو ماه پیش گفته بود که ممکن است سیتی جت ایرلند از ادامه کار با سوخو سوپرجت-100 منصرف شود.

خبرگزاری اینترفاکس برای اطلاع از دلایل این امر تلاش کرده با مسوولان سوخو و سیتی جت ارتباط برقرار کند اما تاکنون پاسخی دریافت نکرده است.

سوخو و سیتی جت درسال 2015 قرارداد لیزینگ 15 فروند هواپیمای سوخو سوپرجت- 100 امضا کردند که در آن تحویل 16 فروند دیگر هم پیش بینی شده بود.

 

هواپیما

 

 

سوخو سوپر جت 100 یک هواپیمای مسافربری جت منطقه‌ای با ظرفیت 75 تا 95 نفر است که سال 2000 میلادی طرح ساخت آن کلید خورد و هشت سال بعد وارد صنعت هوایی روسیه شد.

ایران نیز خواستار در اختیار گرفتن این هواپیما برای نوسازی ناوگان خود شده است با این حال مقامات سوخو اعلام کرده اند که بیش از 10 درصد تجهیزات این هواپیما توسط آمریکا تامین می شود و نمی توانند بدون کسب مجوز از ایالات متحده، آن را در اختیار ایران قرار دهند.

آمریکا تا امروز هیچ پاسخی به درخواست های روسیه برای تعیین تکلیف درخصوص فروش این هواپیما نداده است از این رو هر از چند گاه برخی از احتمال نهایی شدن این قرارداد سخن می گویند.

گفتنی است، بوئینگ و ایرباس دو سازنده بزرگ هواپیمای مسافربری در جهان که پس از برجام قراردادهایی برای فروش هواپیما با ایران امضا کرده بودند پس از بازگشت تحریم های یک جانبه و غیرقانونی آمریکا علیه ملت ایران، اعلام کردند که به خاطر تحریم ها نمی توانند به تعهدات خود در قبال ایران عمل کنند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اردیبهشت ماه امسال برخلاف موازین و قوانین بین المللی به صورت یک جانبه از توافق هسته ای با ایران خارج شد و تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ملت ایران را نیز دوباره بازگرداند.

کد خبر 110292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha