اعلام زمان برگزاری نمایشگاه بهاره در سراسر کشور

پرشین خودرو: رئیس اتاق اصناف کشور گفت: با توافق تشکل های صنفی و وزارت صنعت، معدن و تجارت امسال از نیمه اسفندماه فروشگاه های بهاره در سراسر کشور برگزار می شود و قیمت کالاها در آن براساس نرخ مصوب خواهد بود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، «سعید ممبینی» روز دوشنبه پس از جلسه بررسی و ارزیابی وضعیت بازار کالاهای اساسی با حضور روسای اتاق اصناف سراسر کشور، در جمع خبرنگاران افزود: همچون سال های گذشته اصناف و تشکل های صنفی در تنظیم بازار مشارکت می کنند.
وی ادامه داد: موضوعی که امسال بر آن تاکید شد، این است که اصناف در 2 بخش برگزاری فروش فوق العاده در واحدهای صنفی و برپایی نمایشگاه های بهاره مشارکت کنند.

رئیس اتاق اصناف کشور گفت: با ارتباطاتی که بین اتاق اصناف ایران و وزارت صنعت، معدن و بازرگانی برقرار شد، دستورالعملی در خصوص نحوه مشارکت اصناف در نمایشگاه ها و فروش فوق العاده تهیه شد که مورد استقبال تشکل های صنفی قرار گرفت.

وی اظهار امیدواری کرد که کالای اساسی به قدر کفایت مردم در این نمایشگاهها تامین شود.
ممبینی بیان کرد: قرار است جایگاه ویژه ای برای عرضه کالاهای اساسی در نمایشگاه های بهاره در نظر گرفته شود.
این مقام صنفی افزود: با توجه به مصوبات وزارت صنعت، معدن و تجارت و ستاد تنظیم بازار، برگزاری نمایشگاه های بهاره به استان ها محول شد و استانداران در صورت نیاز با هماهنگی اتاق اصناف، مرکز استان تصمیم گیری می کنند؛ در شهرستان ها نیز فرمانداری ها با اتاق اصناف در این خصوص تصمیم های لازم را اتخاذ می کنند.
وی اظهار داشت: در جلسه امروز تمامی صنوف از همه استان ها بر برپایی نمایشگاه و عرضه کالا اعلام آمادگی کردند و بنابراین در تهران هم این نمایشگاهها در سه نقطه شهر برگزار می شود.
رئیس اتاق اصناف کشور گفت: کالاهای اساسی همچون مرغ، گوشت، برنج و کالاهای دیگری که مشمول طرح تنظیم بازار هستند به وسیله دستگاه های تامین کننده پشتیبانی امور دام و سایر دستگاه ها مهیا و در نمایشگاه عرضه می شود.
وی بیان کرد: قرار است شرکت پشتیبانی امور دام ذخایر خود را در نمایشگاه های بهاره عرضه کند و قیمت آنها نیز براساس نرخ های مصوب باشد.
ممبینی در خصوص کیفیت کالاهای عرضه شده در این نمایشگاه گفت: تاکید شده نمونه کالاها قبل از عرضه در نمایشگاه ها بررسی و بازرسی شود و نمونه آن بعد از قیمت گذاری پلمب و در نمایشگاه ها نگهداری شود؛ تا در طول برگزاری نمایشگاه کالا باید با نمونه بررسی شده انطباق داشته باشد.
وی تصریح کرد: زمان برگزاری نمایشگاه های هر استان مناسب با سیاست همان استان تعیین می شود اما باید تا 25 اسفندماه به اتمام رسیده باشد.
رئیس اتاق اصناف کشور در خصوص بازرسی و نظارت واحدهای صنفی، گفت: بازرسان اصناف، وزارت صنعت، معدن و تجارت و ماموران تعزیرات پس از اعلام قیمت مصوب کار خود را شروع می کنند.
وی در خصوص تخلف برخی اصناف در فروش مرغ، گفت: قیمت مصوب برای نوع خاصی از مرغ بوده و اگر قیمت آن رعایت شود دلیل برای برخورد نیست.
این مقام صنفی توضیح داد: مرغ مصوب، مرغی است که شرکت پشتیبانی امور دام اعلام می کند.
ممبینی درباره حذف بودجه بازرسی اصناف در لایحه بودجه 98، گفت: مکاتباتی با مجلس شورای اسلامی و کمیسیون تلفیق نیز انجام شده است و امیدواریم تصویب شود تا بازرسین اصناف بتوانند به ماموریت های خود ادامه دهند.
رئیس اتاق اصناف کشور درباره تخلف اصناف در این ایام، گفت: امسال نسبت به پارسال حجم جرایم افزایش یافته است، اما عدد دقیق آن را ندارم.

کد خبر 110298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha