هزینه نگهداشت شهر توسط شهرداری تهران چقدر است؟

پرشین خودرو: معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران اعلام کرد: در حال حاضر ماهانه حدود ۷۲۰ میلیارد تومان حقوق و دستمزد و هزینه نگهداشت شهر توسط شهرداری تهران پرداخت می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، ابراهیم شیخ، درباره میزان پرداخت‌های شهرداری تهران در حوزه حقوق و دستمزد و نگهداشت شهر تهران گفت: باید تلاش کنیم شهر تهران ارزان‌تر اداره شود و در راستای تحقق این استراتژی پنج راهبرد چابک سازی، هوشمندسازی، پوشش انتظارات شهروندان، رعایت اخلاق توسط کارکنان بیش از گذشته، توجه به رفاه حال و آینده کارکنان و شایسته سالاری در دستورکار قرار گرفته است.



وی افزود: تمامی کارکنان مجموعه شهرداری تهران در سامانه‌ای تحت عنوان «سیستم جامع منابع انسانی شهرداری تهران» به صورت هوشمند و شفاف فعالیت و حضور و غیاب‌شان ثبت می‌شود. در حقیقت برنامه داریم به شکل شفاف این بخش در اختیار شهروندان نیز قرار گیرد؛ در حال حاضر این کار در مراحل نهایی قرار گرفته است، البته ملاحظات قانونی وجود دارد که ابلاغ شده، اما تلاش می‌کنیم این کار را محقق کنیم.

معاون شهردار تهران درباره روند انتصابات در مجموعه شهرداری تهران گفت: در شهرداری تهران یکی از پیچیده‌ترین تیم‌های انتصابات را داریم؛ به این شکل که ابتدا مقام مافوق در فرمی اطلاعات فرد را به اداره کل ارزشیابی و کارگزینی ارائه می‌کند. در مرحله بعد ارزشیابی شایستگی‌های مدیریتی و همچنین ارسال مشخصات فرد برای اخذ استعلام به مراجع نظارتی و نهایتاً استعلام از مرجع تخصصی برای فرد از بخش تخصصی مربوطه انجام می‌شود. درحقیقت صلاحیت‌های تخصصی افراد از معاونت تخصصی اخذ می‌شود.

 

 

شهرتهران

 


وی افزود: این اقدامات در کمیته انتصابات انجام و تک تک اطلاعات افراد بررسی می‌شود و نهایتاً نسبت به انتصاب افراد اقدام می‌شود. بی‌تردید در هیچ وزارتخانه‌ای چنین نظام پیچیده‌ای برای انتصابات وجود ندارد. البته نتایج کار کمیته انتصابات برای شهردار تهران ارسال و در صورت تأیید شهردار تهران نسبت به صدور حکم برای فرد مورد نظر اقدام می‌شود.

حدود یک سال است که انتصابات با این شیوه آغاز شده است و خروجی اقدامات این کمیته سبب شده تعداد افرادی که دکتری داشتند از ۴.۶ به ۱۷.۶ درصد و تعداد افراد زیر لیسانس از ۵.۲ به ۱.۲ درصد در مجموعه شهرداری تهران رسیده است و به این ترتیب این شیوه باعث شده افرادی سرکار آیند که تحصیلات بهتری دارند.

شهرداری بازنشسته‌ای ندارد

معاون شهردار تهران همچنین درباره اجرای قانون منع به کارگیری افراد بازنشسته در مجموعه شهرداری تهران گفت: مطلقاً هیچ بازنشسته‌ای در شهرداری تهران مشغول کار نیست و هیچ فردی که مشمول این قانون باشد را نداریم. این موضوع را بیش از چهار بار ظرف یک سال گذشته بخشنامه کردم. در مورد افرادی هم که دو شغله بوده‌اند اقدام کردیم و اعلام کردیم اگر فردی در مجموعه دوشغله باشد و ما متوجه نشویم قطعاً مسئولیت این کار بر عهده فرد خواهد بود. به این ترتیب ما در شهرداری تهران با تمامی عنوان‌هایی هم چون مدیران ساعتی و دوشغله برخورد کردیم و امروز چنین عنوان‌هایی نداریم.

شیخ درباره بودجه معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران نیز گفت: بودجه این معاونت در سال ۱۳۹۶ بالغ بر ۲,۸۰۰ میلیارد تومان بود، اما امسال این بودجه با وجود افزایش ۲۰ درصدی حقوق با توجه به اقدامات ما برای چابک‌سازی و کاهش نیروی انسانی، تغییری نکرده و افزایش پیدا نکرده است تا منابع انسانی شهرداری را ارزان‌تر اداره کنیم.

کد خبر 110302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha