کد خبر 110307
۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱
کاهش فروش خودرو در چین

پرشین خودرو: فروش خودرو در چین در ژانویه ۱۷.۷ درصد کاهش یافت و به ۲.۲ میلیون دستگاه رسید.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از تسنیم، فروش خودرو در چین در ژانویه باز هم کاهش یافت و به فشار بر خودرو سازان افزود. خودروسازان در بحبوحه کاهش تقاضا برای خودرو از آمریکا تا اروپا، بیشتر روی بازار داخلی حساب می کردند.

عمده فروشی خودرو های سواری 17.7 درصد کاهش یافت که بیشترین کاهش از زمان آغاز رکود بازار در سال گذشته است. خرده فروشی هم در هشتمین ماه پیاپی کاهش یافت .
گو یاتاٱ، یک تحلیلگر خودرو در پکن گفت:« فشار هنوز هم وجود دارد. دولت سیاست های انگیزشی برای شوک وارد کردن به بازار اتخاذ نکرده است».
این کاهش ادامه دار، فرصت‌های کمی به خودروسازان برای بالابردن فروش می‌دهد. بازارها در اروپا و آمریکای شمالی راکد هستند چون در دسترس بودن حمل و نقل عمومی و خدمات اجاره اتومبیل، لزوم مالکیت خودرو را از بین برده است. ژاپن هم در این زمینه مشکل دارد. در حالی که فروش بازار های کوچک تر برای جبران کاهش مناطق بزرگ فروش کافی نیستند .
فروش در چین همچنان کاهش پیدا می‌کند. چون رشد این دومین اقتصاد بزرگ جهان کند شده و مذاکرات با آمریکا در مورد آتش بس جنگ تجاری طول کشیده است.

 

خودرو

 

مجمع خودروسازان چین اعلام کرد عمده فروشی خودرو در ژانویه به 2.2 میلیون واحد کاهش یافته است. در کل، کاهش فروش در سال گذشته 4.1 درصد بود که اولین کاهش از اوایل دهه 1990 تا حالا است .
خرده فروشی 4 درصد کاهش یافت و به 2.18 میلیون واحد رسید .
نیمه اول 2019 هم شاهد این فشار رو به پایین خواهد بود، چون کاهش مالیات خرید در 2016 و 2017 بسیاری مصرف‌کنندگان را تشویق کرد زودتر اتومبیل بخرند و حالا نیازی به خرید ندارند .
خودروسازانی که میلیاردها دلار برای ساخت کارخانه و خط تولید در چین در دهه‌های گذشته هزینه کرده بودند ،حالا از بازگشت رشد در فروششان اطمینان ندارند. موانع اقتصادی و ژئوپلیتیکی باعث شده شرکتها در مورد اهداف سالانه فروششان محتاط تر باشند .
مشکلات شرکت خودروسازی جگوار لندرور در چین باعث شد این شرکت 3.9 میلیارد دلار ارزش موجودی خود را کاهش دهد و دیملر و BMW هم پیش بینی خود را در بحبوحه فشار جنگ تجاری چین و آمریکا و ضربه خوردن تقاضا کاهش دادند .
در اروپا، فروش خودرو برای پنجمین ماه پیاپی در ژانویه کاهش یافت. در آمریکا هم 4 برند خودروسازی برتر کاهش فروش را در ماه گذشته گزارش دادند. ترامپ تهدید کرده 25 درصد دیگر بر خودروهای وارداتی عوارض وضع می‌کند. این کار ضربه دیگری به تقاضای خودرو خواهد زد .
بازار خودروی چین در 2019 احتمالا تغییری نخواهد داشت. دولت ماه گذشته اقداماتی برای بالا بردن تقاضا انجام داد ولی چندان موفقیت آمیز نبود. اقداماتی مانند اعطای سوبسید به روستاییان برای خرید انواع کامیون و اتومبیل.
خودروسازان در حال حاضر بیشتر بر روی خودروهای الکتریکی حساب می کنند که در بحبوحه سیاست های محیط زیستی روز به روز محبوب تر می شوند .

کد خبر 110307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha