یکی از هیجان انگیزترین اسکارهای تاریخ در راه است

پرشین خودرو: بنا بر تحلیل‌های موجود و با توجه به پخش جوایز انجمن‌های بزرگ سینمای آمریکا میان فیلم‌های متنوع سال گذشته، یکی از هیجان‌انگیزترین اسکارهای تاریخ در راه است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از صبا، بنا بر تحلیل‌های موجود و با توجه به پخش جوایز انجمن‌های بزرگ سینمای آمریکا میان فیلم‌های متنوع سال گذشته، یکی از هیجان‌انگیزترین اسکارهای تاریخ در راه است.

شب گذشته ۱۷ فوریه با اهدای جایز اصلی انجمن نویسندگان آمریکا، رکورد جدیدی در تاریخ رویدادهای سینمایی آمریکا رقم خورد و آن این است که برای اولین بار جوایز مهمترین انجمن‌های صنفی صنعت سینمای آمریکا به آثار مختلفی داده شده و هیچ اشتراکی به وقوع نپیوسته است؛ اتفاقی که مراسم اسکار سال ۲۰۱۹ را به یکی از رقابتی‌ترین و پیش‌بینی ناپذیرترین اسکارهای تاریخ تبدیل خواهد کرد.

در طول چند هفته گذشته فصل جوایز سینمایی آمریکا با حرارت زیادی در جریان بوده است و تا این لحظه جایزه اصلی انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا به «کتاب سبز» اهدا شده است، جایزه انجمن کارگردانان به «رما» آلفونسو کوارون رسیده و «پلنگ سیاه» جایزه انجمن بازیگران آمریکا را ربوده است.

در عین حال انجمن تدوینگران به «راپسودی بوهمی» در شاخه درام و «سوگلی» در ژانر کمدی روی خوش نشان داده و جایزه انجمن نویسندگان آمریکا به «کلاس هشتم» در رشته فیلمنامه‌های اصلی و «هرگز می‌توانی مرا ببخشی؟» در شاخه فیلمنامه‌های اقتباسی رسیده است.

با این تفاسیر تاکنون ۵ نهاد صنفی بزرگ سینمای آمریکا جوایز خود را به ۷ فیلم مختلف اهدا کرده‌اند و البته نباید فراموش کرد جایزه اصلی جامعه فیلمبرداران آمریکا نیز به «جنگ سرد» اختصاص یافته است.

این میزان تنوع که تاکنون در تاریخ سابقه نداشته تاکیدی بر این است که برای دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم نود و یکمین دوره این مراسم رقابتی بی‌نظیر و نفس‌گیر در جریان است.

البته این همه ماجرا نیست و یکی از فیلم‌هایی که در بالا ذکر نشد «کوکلاکس‌کلان سیاه‌پوست» یا همان «بلک ک کلنزمن» به کارگردانی اسپایک لی است که با نامزدی در رشته‌های بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه و بهترین تدوین اسکار و البته قرار گرفتن در لیست نامزدهای جوایز انجمن‌های تهیه‌کنندگان، کارگردانان، نویسندگان و بازیگران آمریکا و همچنین حضور در لیست نامزدهای بهترین فیلم، کارگردانی و فیلمنامه بفتا، ضمن ثبت رکوردی بی‌نظیر تنها اثری است که در شاخص‌ترین رشته‌ها حضوری سنگین دارد. از سوی دیگر «ستاره‌ای متولد شده است» نیز با بالاترین تعداد نامزدی در میان جوایز انجمن‌ و گروه‌های صنفی در این زمینه رکورددار شده است.

همه این تحلیل‌ها نتیجه‌گیری برای برنده امسال اسکار را بیش از پیش دشوار می‌کند، اما خوشبختانه تا آشکار شدن این برنده خوش شانس یک هفته بیشتر باقی نمانده است.

کد خبر 110311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha