کد خبر 110313
۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳
شاخص بورس 550 پله رشد کرد

پرشین خودرو: شاخص بورس امروز (دوشنبه) با رشد 550 پله ای نسبت به دیروز، در جایگاه 156 هزار و 705 واحدی قرار گرفت.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، در معاملات امروز یک میلیارد و 348 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش سه هزار و 676 میلیارد ریال در 106 هزار نوبت دادوستد شد.

بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی - ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد، 159 واحد رشد کرد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، 177 واحد افزایش یافت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز 124 واحد بالا رفت؛ این شاخص بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است.
شاخص آزاد شناور یک هزار و 114 واحد افزایش یافت؛ این شاخص بخشی از سهام قابل معامله شرکت ها در بورس را نشان می دهد.
شاخص بازار اول مربوط به شرکت های برتر از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور 719 واحد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس نیز 378 واحد کاهش یافت.
بر اساس معاملات امروز، نمادهای فملی (ملی صنایع مس)، وبملت (بانک ملت)، وتجارت (بانک تجارت)، وبصادر(بانک صادرات) و رمپنا (مپنا) بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل ومعادن(توسعه معادن و فلزات) و پارس (پتروشیمی پارس) بیشترین تاثیر منفی را داشتند.

** ادامه صدرنشینی گروه بانک
گروه بانک در معاملات امروز بورس صدرنشین شد؛ در این گروه 322 میلیون سهم به ارزش 509 میلیارد ریال دادوستد شد.
گروه شیمیایی به ارزش 244 میلیارد ریال و فلزات اساسی به ارزش 202 میلیارد ریال، به ترتیب جایگاه های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.
گروه خودرو با دادوستدی به ارزش 192 میلیارد ریال در رده چهارم معاملات امروز قرار گرفت و گروه خرده فروشی نیز با معاملاتی به ارزش 178 میلیارد ریال رده پنجم را از آن خود ساخت.

کد خبر 110313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha