کد خبر 110330
۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱
کاشت ۱۱۰۰ درخت چنار کهنسال در خیابان ولیعصر

پرشین خودرو: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران از آغاز کاشت ۱۱۰۰ درخت چنار در خیابان ولیعصر (عج) خبر داد و گفت: از سوم اسفند درختان کهنسال بین ۸ تا ۱۲ جایگزین درختان آفت شده و خشک شده در خیابان ولیعصر(عج) خواهند شد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از تسنیم، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران از آغاز کاشت ۱۱۰۰ درخت چنار در خیابان ولیعصر (عج) خبر داد و گفت: از سوم اسفند درختان کهنسال بین ۸ تا ۱۲ جایگزین درختان آفت شده و خشک شده در خیابان ولیعصر(عج) خواهند شد.

محمدعلی مختاری با اشاره به اجرای طرح کمربند سبز پیرامون شهر تهران اظهار کرد: خوشبختانه امسال 1250 هکتار در قالب طرح کمربند سبز تهران در دامنه جنوبی البرز در دستور کار قرار گرفته است که انشالله روز 15 اسفند ماه سال جاری با حضور مسئولان کشوری و لشکری و شهردار تهران این طرح مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: در هفته درختکاری نیز 7 برنامه پیش‌بینی شده است که این برنامه‌ها با بخش‌های مختلف از وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهداشت و درمان، امور خارجه، بنیاد شهید در 7 نقطه از شهر تهران اجرا خواهد شد.

مختاری بیان کرد: امسال برنامه‌های استقبال از بهار با توجه به تاکید شهردار تهران متفاوت‌تر از سال‌های گذشته انجام خواهد شد و کاروان‌های گل نیز در سطح شهر تهران راه‌اندازی می‌شوند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران ادامه داد: همچنین در هفته درختکاری توزیع نهال در بین شهروندان انجام خواهد گرفت ضمن اینکه در 120 بوستان و پارک فرامنطقه‌ای، برنامه ویژه‌ای انجام می‌شود، علاوه بر اینکه از اول دی ماه امسال، کاشت نهال در منازل شهروندان آغاز شده است و خانواده‌ها می‌توانند با برقراری تماس با شماره 137 و 1888 ثبت‌نام، درخواست گونه گیاهی مورد نیاز خود را اعلام کنند.

وی بیان کرد: یکی دیگر از کارهای که در دست اقدام است، ساماندهی درختان چنار در خیابان ولیعصر(عج) است که بر اساس برنامه‌ریزی 1100 درخت کهنسال بین 8 تا 12 سال از استان‌های مختلف به تهران منتقل شده است و قرار است این تعداد درخت در خیابان ولیعصر(عج) جایگرین درختان آفت‌زده و خشک شده شوند، بر همین اساس در روز جمعه هفته جاری( سوم اسفند ماه) با حضور شهردار تهران کاشت درختان چنار در خیابان ولیعصر(عج) آغاز خواهد شد و انشالله تا پایان اسفند ماه 1100 درخت کهنسال در این خیابان کاشته خواهد شد.

کد خبر 110330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha