کد خبر 110359
۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۳
با 10 جاده زیبای جهان آشنا شوید

پرشین خودرو: تاکنون در جاده منتهی به جنگل سیسنگان رانندگی کرده‌اید؟ یک طرف دریای آبی و بیکران است و طرف دیگر جنگلی سرسبز با درختانی سر به فلک کشیده.

به گزارش پرشین خودرو ، تاکنون از جاده بندر بریس به سمت کوه‌های مریخی چابهار عبور کرده‌اید؟ در جاده‌ی بسیار زیبا و خاطره‌انگیز چالوس رانندگی کرده‌اید یا از بزرگراه زنجان تا هشترود رد شده‌اید که آسمان به زمین رسیده و ابرهای نزدیک و خوش‌فرم در کنار کوه‌های چند رنگ به گونه‌ای است که گویی در جهانی دیگر حرکت می‌کنید؟


همه این مسیرهای زیبا و ده‌ها جاده جذاب دیگر در گوشه و کنار کشورمان وجود دارند که سفر در امتداد آنها خوشایندتر از دیگر مسیرهاست. اما فارغ از این بزرگراه‌ها، ما در این مطلب ۱۰ جاده جهانی را برایتان انتخاب کرده‌ایم که گفته می‌شود زیباترین بزرگراه‌های دنیا هستند.



۱- جاده میلفورد در نیوزیلند
 

جاده

 


این جاده بسیار زیبا با درازای ۲۳۷ کیلومتری، Te Anau را به میلفورد ساوند (لوکیشن فیلم ارباب حلقه‌ها) وصل می‌کند. در میان این مسیر دریاچه‌های آینه‌ای بسیار جذاب و کوهستان Earl وجود دارند که بر جذابیت مسیر افزوده‌اند. بسیاری از مسافران در این جاده توقف می‌کنند تا از مناظر زیبای جنگل‌ها و آبشارهای آن عکس بگیرند.

باید بدانید جاده میلفورد به پارک ملی Fiordland و همچنین یکی از میراث‌های جهانی یونسکو به نام Te Wahipounamu نیز می‌رسد.

۲- بزرگراه شماره ۱۲ یوتا
 

یوتوا

 


بزرگراه ایالتی شماره ۱۲ یوتا که با نام جاده خوش‌منظره ۱۲ نیز شناخته می‌شود، حدود ۲۰۰ کیلومتر در بخش جنوب غربی یوتای آمریکا امتداد دارد. از طریق بزرگراه‌های شماره ۱۲ یا US 89 می‌توان وارد این مسیر شد. ارتفاع این مسیر از سطح زمین چیزی بین ۵ تا ۹ هزار پاست.

حدود ۴ دهه به طول انجامید تا فقط بخشی از جاده خوش‌منظره ۱۲ در حد فاصل پارک ملی کپیتول ریف تا برایس کنیون ساخته شود.

ظرفیت‌های گردشگری همانند موزه ملی Grand Staircase-Escalante، جنگل ملی دیکسی، پارک‌موزه ایالت آناسازی و پارک ایالتی کداکروم باسین در مسیر عبور از این جاده قرار دارند.

۳- جاده کوهستان جبل حفیت در امارات متحده عربی

 

جاده



جاده کوهستان جبل حفیت حدود ۱۱ کیلومتر ادامه دارد و به دومین قله بلند در کشور امارات متحده عربی منتهی می‌شود. در پایین این کوهستان چشم‌انداز پانورامیک شهر العین قرار دارد. این مسیر کوهستانی یک جاذبه گردشگری است و به همین خاطر در طول مسیر آن رستوران‌ها و هتل‌های متنوعی برای اقامت و توقف مسافران وجود دارد.

۴- بزرگراه بزرگ اقیانوسی در استرالیا


یکی از زیباترین جاده‌های جهان که چشم‌انداز بی‌نظیری به اقیانوس صخره‌های آهکی دارد، به «دوازده حواری» مشهور است. دوازده حواری یا دوازده فرستاده، مجموعه‌ای از صخره‌های دریایی آهکی در ساحل پارک ملی کمپبل در جاده بزرگ اقیانوسی در ایالت ویکتوریای استرالیا است. در حال حاضر تعداد هشت صخره از دوازده حواری باقی مانده است. صخره نهم در ژوئیه سال ۲۰۰۵ فرو ریخت؛ با این حال نام دوازه حواری همچنان بر روی آنها باقی مانده و این صخره‌ها یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم استرالیا به شمار می‌روند.

این بزرگراه از جنوب شرقی استرالیا شروع شده و از Torquay تا وارنبول ادامه دارد. در طول مسیر این جاده، ظرفیت‌های گردشگری متنوعی وجود دارد از جمله می‌توان به پارک ملی گریت اوتوی، ساحل کشتی شکسته، موزه‌ها و رستوران‌های متنوع اشاره کرد. همچنین می‌توان از آن بالا بازی نهنگ‌ها را تماشا کرد.

۵- جاده‌ای که از روی دریا می‌گذرد در فلوریدا
 

جاده

 


این آزادراه در دهه ۱۹۳۰ میلادی ساخته شده است و به «بزرگراهی که به دریا می‌رود» مشهور است. در سال ۱۹۳۵ میلادی بخشی از این جاده در اثر توفان تخریب شد اما خوشبختانه سریعا مورد مرمت قرار گرفت. این جاده که حدود ۱۸۰ کیلومتر امتداد دارد و به عنوان مسیر یک امریکا کاربرد دارد و از فلوریداری اصلی تا بخش غربی ادامه دارد.

حرکت در این مسیر مخصوصا هنگام غروب صفای زیادی دارد. چشم‌اندازهای بی‌نظیری از اقیانوس را می‌توان در این جاده مشاهده کرد.

۶- جاده Stelvio Pass در ایتالیا


این جاده کوهستانی زیبا در نزدیکی مرز سوئیس قرار گرفته و یکی از پربازدیدترین و البته خطرناک‌ترین جاده‌های جهان بشمار می‌رود. این مسیر در دهه ۱۸۲۰ میلادی ساخته شده و به عنوان یکی از مرتفع‌ترین جاده‌های کوهستانی در بخش شرقی آلپ بشمار می‌رود. این جاده حدود ۳ هزار متر از سطح دریا ارتفاع دارد. همچنین دارا بودن ۶۰ پیچ تند در مسیرش باعث شده تا به پیست مسابقه‌های موتور و دوچرخه سواری تبدیل شود.

۷- جاده آتلانتیک در نروژ


یکی از زیباترین و جذاب‌ترین جاده‌های جهان، در کنار اقیانوس واقع شده و چشم‌اندازهای رویایی و بی‌نظیری دارد. بزرگراه آتلانتیک در نروژ حدود ۸ کیلومتر است و از یک جزیره می‌پیچد و به جزیره دیگری می‌رسد. جاده موردبحث دو منطقه به نام‌های Molde و Kristiansund در بخش مرکزی-غربی کشور نروژ را به همدیگر متصل می‌کند. جاده آتلانتیک در نروژ در سال ۱۹۸۹ میلادی باز شد و به دلیل داشتن مناظر عالی، به یک منطقه گردشگری محبوب در اروپا تبدیل شد.

۸- جاده کبوت در کانادا


جاده ۳۰۰ کیلومتری Cabot در کشور کانادا در نزدیکی حاشیه شمالی کیپ برتون واقع شده است. این مسیر طولانی مملو از درختان فشرده و سرسبز است که در طول فصل پاییز با رنگ‌های قرمز و نارنجی خود منظره بی‌نظیری شکل می‌دهند. تعداد زیادی رستوران، گالری، موزه و دیگر ظرفیت‌های گردشگری در طول این مسیر وجود دارد که می‌توانید از همه آنها دیدن کنید.

۹- جاده Col de Turini در فرانسه
 


اگر از جاده‌های باریک و مرتفع خوشتان نمی‌آید احتمالا این مسیر برایتان جذاب نخواهد بود. این جاده کوهستانی و پر پیچ و خم از کرانه آلپ در فرانسه عبور می‌کند و در سوسپل پایان می‌یابد.

۱۰- جاده Ruta 40 در آرژانتین
 

جاده


از پونا تا کابو ویرجینز یک جاده‌ای وجود دارد که با نام Ruta 40 شناخته می‌شود و بخش غربی کشور آرژانتین است. طولانی‌ترین مسیر جاده‌ای در آرژانتین حدود ۵ هزار کیلومتر امتداد دارد. این مسیر از ۲۳۶ پل، ۱۳ دریاچه بزرگ، ۲۸ رودخانه اصلی و ۲۰ منطقه حفاظت شده و پارک ملی عبور می‌کند. در طول این مسیر مکان‌های دورافتاده، خالی از تردد و جاده خاکی هم وجود دارد
 

کد خبر 110359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha