کره شمالی سیستم حمل و نقل عمومی خود را ارتقا داد

پرشین خودرو: پیونگ یانگ در حال ارتقای سیستم حمل و نقل گسترده و پر رفت و آمد خود با برندهای جدید واگن مترو، تراموا و اتوبوس است؛ اقدامی که نشان می‌دهد رهبر کره شمالی در حال ارتقای سطح استاندارد زندگی مردم کشورش می‌باشد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، البته اصلاحات بسیار ابتدایی و ساده و به شدت به تاخیر افتاده تغییری هستند که از سوی سه میلیون سکنه پیونگ یانگ، پایتخت کره شمالی مورد استقبال قرار گرفته‌اند؛ افرادی که گزینه‌های محدودی برای رفت و آمد روزانه به سر کار یا مدارس خود دارند.


رسانه‌های کره شمالی با نشان دادن تصاویری از کیم جونگ اون، رهبر این کشور در حالی که شخصاً در حال انجام بازرسی‌های نهایی بود خبر ورود واگن‌های جدید و پیشرفته مترو و تراموا را اعلام کردند.

 

کره شمالی

 


بر اساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مقامات بخش حمل و نقل کره شمالی اعلام کردند ظرفیت این ترامواهای جدید حدود ۳۰۰ نفر به صورت نشسته و ایستاده است. متروی پیونگ یانگ از سیستم کارت بلیت برخوردار است و اداره حمل و نقل عمومی در نظر دارد تا سیستم مشابهی را برای تراموا و اتوبوس اعمال کند.

خودروهای شخصی در پیونگ یانگ بسیار کم هستند. تاکسی‌ها بسیار در پایتخت کره شمالی رایج هستند، اما هزینه بالایی برای اکثر مردم این شهر دارند. دوچرخه و همچنین دوچرخه‌های موتوریزه شده که از چین وارد شده‌اند، در پیونگ یانگ بسیار محبوب هستند، در حالی که استفاده از موتورسیکلت در این شهر بسیار کم و نادر است.

نبود خودروهای شخصی در خیابان‌های پیونگ یانگ مزایای بسیاری دارد به طوری که ترافیک سنگین در این شهر در مقایسه با پکن یا سئول بسیار نادر است و پیونگ یانگ به همین خاطر از هوای پاکی برخوردار است. ترامواهای برقی نیز گزینه‌های حمل و نقل سبز محسوب می‌شوند.

کد خبر 110360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha