ترابری مسافران دریایی در بنادر غرب هرمزگان  افزایش یافت

پرشین خودرو: مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه از افزایش چشمگیر ترانزیت و صادرات غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان و ترابری بیش از ۴۰۰ هزار مسافر دریایی در مسیرهای بین المللی در دوره زمانی ده ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه از افزایش چشمگیر ترانزیت و صادرات غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان و ترابری بیش از ۴۰۰ هزار مسافر دریایی در مسیرهای بین المللی در دوره زمانی ده ماهه سال جاری خبر داد.

قاسم عسکری نسب با ارائه گزارشی از عملکرد ۱۰ ماهه بنادر غرب هرمزگان در سال جاری اظهار داشت: از آغاز سال جاری تا ابتدای بهمن ماه، در مجموع هفت میلیون و ۳۶۶ هزار و ۳۷۱ تن کالای نفتی و غیر نفتی در این بنادر تخلیه و بارگیری شد و از مجموع یک میلیون و ۶۰۵ هزار و ۱۰۹ تن کالای غیرنفتی در بنادر این منطقه، بندرلنگه با جابجایی بیش از یک میلیون تن، رشد ۳ درصدی داشته است.

وی افزود: از مجموع عملیات انجام شده در بنادر غرب هرمزگان، پنج میلیون و ۷۶۱ هزار و ۲۶۲ تن به فرآورده های نفتی اختصاص داشته است.

ترانزیت غیرنفتی ۷۸ درصد افزایش یافت

عسکری نسب خاطرنشان کرد: طی دوره زمانی یاد شده، حجم ترانزیت کالاهای غیرنفتی در این بنادر (که عمده آن محموله خودرو بوده است) به ۲۴۴ هزار و ۳۰۹ تن رسید که نشانگر رشد ۷۸ درصدی در همسنجی با سال گذشته است.

به گفته این مقام مسئول، بندرلنگه با توجه به موقعیت استراتژیک جغرافیایی و داشتن کمترین فاصله دریایی با بنادر کانونی منطقه از جمله بنادر امارات متحده عربی، در زمره بنادر فعال ترانزیتی کشور محسوب می شود؛ به طوریکه این بندر با تخلیه ۱۱۸ هزار و۵۱۸ دستگاه خودرو ترانزیتی در ده ماهه سال جاری همچنان سکاندار ترانزیت به لحاظ تعداد و بالا بودن سرعت تخلیه در سطح بنادر کشور است.

صادرات غیر نفتی ۹ درصد افزایش یافت

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه همچنین میزان صادرات کالاهای غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان را ۷۶۳ هزار و ۴۵۰ تن با ثبت رشد ۷ درصدی اعلام کرد و گفت: عمده این کالاها شامل میوه و تره بار، خشکبار، مواد معدنی و مصالح ساختمانی بوده است.

عسکری نسب تصریح کرد: طی ده ماه سال جاری، بیش از ۶۳ هزار تن کالای غیر نفتی وارد بنادر غرب هرمزگان شد که رقم آن در همسنجی با سال پیش از آن، ۵۷ درصد کاهش داشته است

 

بنادر

 


صادرات محصولات کشاورزی و دامی ۱۵ درصد افزایش یافت

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه افزود: حجم صادرات محصولات کشاورزی، دامی و احشام به ۲۳۴ هزار و ۳۱۲ تن رسید که نشانگر رشد ۱۵ درصدی است.

این مقام مسئول تعداد شناورهای ورودی به بنادر غرب هرمزگان را نه هزار و ۴۱۲ فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، ۴۶۸ فروند شناور بالای هزار تن و هشت هزار و ۹۴۴ فروند زیر هزار تن ظرفیت بارگیری داشته اند.

افزایش ۱۰ درصدی عملیات کانتینری

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، سه هزار و ۱۸۵ TEU کانتینر پر در این بندر تخلیه و بارگیری شده است که در این بخش، رشد ۱۰ درصدی را شاهد بودیم.

وی افزود: افزایش پسکرانه های بندر و همچنین اتصال بندر لنگه به بندرخشک در کمترین فاصله باعث گسیل شدن سرمایه گذاران در حوزه های ارائه خدمات به کامیون های ترانزیتی و خدمات کانتینری شده است و همچنین بستری بسیار سودآوری برای سرمایه گذاران و فضای اشتغال برای کار جویان و رفع محرومیت در منطقه به شمار می رود.

ترابری بیش از ۴۰۰هزار مسافر در مسیرهای بین المللی

وی از روند مثبت ترابری مسافران دریایی در آب های داخلی نیز سخن به میان آورد و گفت: از آغاز سال جاری تاکنون، ۴۰۳ هزار و ۴۲۹ هزار نفر مسافر و گردشگر از بنادر لنگه، آفتاب و چارک در غرب استان هرمزگان به مقصد کیش، ابوموسی و سایر جزایر جابجا شدند که در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته، ۱۸ درصد افزایش داشته است.

عسکری نسب خاطرنشان کرد: بندرلنگه در بخش حمل و نقل مسافران دریایی در مسیرهای بین المللی(کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس) با ثبت ترابری ۱۸ هزار و ۸۴۸ مسافر توانست رشد ۴ درصدی را به خود اختصاص دهد.

وی در پایان گفت: بندر لنگه در راستای مسئولیت های اجتماعی نیز قدم های بسیار مثبتی جهت حمل و نقل مسافری با ناوگان استاندارد بین المللی برداشته و در سال های آتی قصد تکمیل و تجهیز یک پایانه بین المللی مسافری را در دستور کار قرار دارد و ضمن افزایش خطوط دریایی خارجی، مقدمات پشتیبانی و جابجایی مسافران به جزایر را نیز دارد.

کد خبر 110367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha