کد خبر 110368
۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲
افزایش جابه‌جایی کانتینر در بندر شهید رجایی

پرشین خودرو: مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تخلیه و بارگیری یک میلیون و ۵۶۴ هزار TEU کانتینر طی ده ماه سال جاری در بندر شهید رجایی خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان, مدیراین اداره کل از تخلیه و بارگیری یک میلیون و ۵۶۴ هزار تی.ای.یو کانتینر طی ده ماهه سال جاری در بندر شهید رجایی خبر داد.

اله مراد عفیفی پور با ارایه آخرین آمار و ارقام استخراج شده در خصوص کارنامه عملیات کانتینری بندر شهید رجایی طی ده ماهه سال ۹۷، اظهار داشت: در این دوره زمانی، در مجموع یک میلیون و ۵۶۴ هزار و ۸۴۱ TEU کانتینر(هر تی ای یو معادل یک کانتینر بیست فوت) در بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران تخلیه و بارگیری شد.

عفیفی پور اضافه کرد: از مجموع یک میلیون و ۱۸۱هزار و ۲۳۲ هزار TEU کانتینر پر تخلیه و بارگیری شده، ۲۹۷ هزار و ۶۹۰ TEU مربوط به محموله های ترانزیتی بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تصریح کرد: حجمی بالغ بر ۲۰۶ هزار و ۹۸۲ TEU کانتینر طی هشت ماهه سال جاری از طریق اصلی ترین بندر کانیتنری ایران به سایر بنادر منطقه ترانشیپ شده است.

وی از جابجایی ۲۹۵ هزار و۵۹۷ TEU کانتینر حامل کالاهای صادراتی و ۳۲۶ هزار و ۲۶۷ TEU کانتینر وارداتی طی ده ماه گذشته خبر داد.

شایان ذکر است، بندر شهید رجایی با بهره مندی از پیشرفته ترین پایانه های کانتینری و برخورداری از تجهیزات روز دنیا، به عنوان بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران محسوب می شود که با ۵.۸میلیون TEU کانتینر ظرفیت سالانه، تخلیه و بارگیری بیش از ۸۰ درصد کالاهای کانتینری درسطح بنادر کشور را پشتیبانی می کند.

کد خبر 110368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha