تعویق اجرای مصوبه اسقاط برای تولید خودروهای دیزلی یورو4 و یورو5 +سند

پرشین خودرو: اجرای بخشنامه ای مبنی بر اینکه خودروسازان تجاری به ازای تولید هر 3دستگاه خودرو دیزلی با استاندارد یورو5 باید یک خودرو فرسوده را اسقاط کنند، برای یکسال به تعویق افتاد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در اوایل آذرماه سال جاری بخشنامه ای به خودروسازان تجاری ابلاغ شد، مبنی بر اینکه به ازای تولید هر 3دستگاه خودرو دیزلی با استاندارد یورو5 باید یک خودرو فرسوده را اسقاط کنند که البته ابهام در بخش هایی از این ابلاغیه تعجب فعالان حوزه خودروهای سنگین را برانگیخت.

در بخشنامه ای که معاونت فنی و مهندسی و خدمات ترافیک پلیس راهور ناجا به مدیران عامل شرکت های خودروسازی تجاری ارسال کرده، آمده بود:

با استناد تبصره ماده 4 تصویب نامه هیئت محترم وزیران، شماره گذاری هر سه دستگاه خودرو دیزلی نو با استاندارد آلایندگی یور5 EEV منوط به اسقاط یک یا چند دستگاه خودروی دیزلی با مجموع ظرفیت گواهی اسقاط مشابه است.

در ادامه این بخشنامه در خواست شده بود که برای جلوگیری از توقف شماره گذاری، با مراجعه به ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور نسبت به سیر مراحل اسقاط اقدام شود.

با گذشت 2 ماه از صدور آن بخشنامه که ابهامات زیادی نیز داشت، هیات وزیران با مصوبه ای این بخشنامه را برای یکسال به تعویق انداخت.

در ادامه می توانید مصوبه هیات وزیران را مشاهده کنید.

 

مصوبه تعویق اسقاط برای تولید خودروهای تجاری یورو5

 

کد خبر 110372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha