کد خبر 110377
۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰
واردات اسکناس ارز برای همه بدون محدودیت شد

پرشین خودرو: واردات اسکناس ارز توسط اشخاص حقیقی و حقوقی بدون محدودیت بلامانع است و مسافران برای واردات تا سقف ۱۰ هزار یورو و معادل آن را نیاز به اظهار به گمرک ندارند اما واردات بیش از این مبلغ را باید اظهار کنند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازایسنا، شورای عالی هماهنگی اقتصادی کشور در خصوص شرایط واردات ارز طی هماهنگی با بانک مرکزی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مصوب کرد که هر شخص حقیقی و حقوقی می‌تواند با رعایت مقرراتی که بانک مرکزی اعلام کرده است به هر میزان اسکناس ارز وارد کشور کند و هیچ یک از دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و گمرک حق ممانعت از آن را ندارند.

بر اساس این مصوبه، هر گونه ممانعت، تخلف اداری محسوب می‌شود و فرد متخلف، در صورت محکومیت در بار اول به انفصال موقت به مدت شش ماه و در صورت تکرار به مجازات‌های بالاتر محکوم می‌شود.

 طبق اعلام گمرک، شرایط واردات ارز براساس این مصوبه بدین شرح است:

- ورود ارز به صورت اسکناس توسط هر مسافر ورودی از خارج به کشور تا سقف ۱۰ هزار یورو یا معادل آن به سایر ارزها، نیاز اظهار گمرک ندارد اما جهت مبلغ بیش از سقف تعیین شده، مسافر باید به گمرک مراجعه و ارز همراه خود را اظهار کند. (تشریفات اظهار، اخد کد و مراجعه به بانک ملی بر اساس مفاد دستور العمل خواهد بود).

- ورود و خروج ارز یا اسناد بانکی و اوراق بهادار بی‌نام از طریق مرسولات پستی و حمل بار بیش از ۵۰۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارزها ممنوع است. ضمن اینکه طبق این بخشنامه در صورت عدم رعایت ضوابط، مشمول مجازات مقرر در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب ۱۳۹۲ خواهد بود.

کد خبر 110377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha