کد خبر 110390
۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷
نحوه انتقال مالکیت گوشی های رجیستر شده

پرشین خودرو: مرکز اطلاع رسانی ثبت تلفن همراه (رجیستری) با انتشار اطلاعیه‌ای نحوه انتقال مالکیت گوشی های رجیسترشده را اطلاع رسانی کرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، مرکز اطلاع رسانی ثبت تلفن همراه (همتا) در مورد لزوم انتقال مالکیت گوشی های رجیستر شده تاکید و درمورد نحوه انتقال مالکیت گوشی های موبایل اطلاع رسانی کرد.

«همتا» اعلام کرد: اگر کاربری قصد خریداری دستگاه سیم‌کارت خور کارکرده و دست دوم را دارد باید حتما از فروشنده دستگاه، انتقال مالکیت دریافت کند. به این معنی که دستگاه خریداری شده باید در حضور فروشنده و خریدار، برای سیم‌کارت جدید با موفقیت فعال سازی شود.

درصورتی که گوشی موبایل و سایر دستگاههای سیم‌کارت خور، خریداری شد اما از فروشنده دستگاه، انتقال مالکیت دریافت نشود و سیم‌کارت جدید فعال سازی نشود، اگر از شناسه (IMEI ) دستگاه موردنظر، سوءاستفاده شود، آنتن دستگاه قطع شده و با سیم کارت مدنظر کاربر، آنتن نخواهد گرفت.

«همتا» با تاکید بر لزوم جلوگیری از ضرر خریداران گوشی های دست دوم که اطلاعی از انتقال مالکیت گوشی های رجیسترشده ندارند، اعلام کرد: در مواردی مثل قرض دادن، تعویض سیم‌کارت و موارد مشابه که خرید و فروشی رخ نداده، نیازی به انتقال مالکیت نیست.

نحوه انتقال مالکیت گوشی های رجیسترشده در این لینک آمده است.

طرح ثبت و شناسه دار کردن گوشی های تلفن همراه (رجیستری) از آذرماه ۹۶ به تدریج به اجرا درآمد و برمبنای آن، تمامی گوشی هایی که وارد کشور می شود باید در سامانه رجیستری تایید شود تا بتوان از آن در شبکه مخابراتی کشور استفاده کرد. این طرح موضوع قاچاق گوشی موبایل را به صفر رساند.

کد خبر 110390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha