ساخت پایانه‌ ایران‌‌شهر ‌پس از افتتاح پایانه سلام آغاز می‌شود

پرشین خودرو: وزیر راه و شهرسازی گفت: گامی که باید با هدف ایجاد فرودگاه مدرن در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) برداریم، ساخت ترمینال ایران‌شهر است که عملیات اجرایی برای طراحی و ساخت آن باید پس از افتتاح ترمینال سلام صورت گیرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از روابط عمومی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، ‌از اجرای عملیات طراحی و ساخت پایانه هوایی ایران‌شهر پس از افتتاح ترمینال سلام خبر داد.

وزیر راه و شهرسازی گفت‌: امروز‌ در دنیا فرودگاه‌ها نماد توسعه و پیشرفت‌ کشور محسوب می‌شوند و ما باید شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) را به نماد توسعه کشور تبدیل کنیم، ما با ساخت یک فرودگاه مدرن می توانیم توانایی‌ خود را در رشد و توسعه کشور برای جهان به نمایش بگذاریم.

وی گفت‌: همچنان با استانداردهای یک فرودگاه مدرن فاصله داریم و باید برای ساخت فرودگاه‌های مدرن در کشور برنامه‌ریزی‌ دقیق داشته باشیم.

‌وزیر راه و شهرسازی با اشاره به طرح جامع توسعه شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در افق ۳۰ سال، گفت: این طرح یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها برای ساخت فرودگاهی مدرن در کشور است و می تواند شهر فرودگاهی امام (ره) را به نماد رشد و توسعه کشور تبدیل کند.

‌اسلامی افزود‌: یکی از پروژه‌های مهم که با محوریت توسعه صنعت فرودگاهی کشور انجام شده، ساخت ترمینال گالری سلام با مدرن ترین تجهیزات است که ظرفیت اعزام و پذیرش 5 میلیون مسافر در سال را دارد.

‌وی اضافه کرد‌: گام دیگری که باید با هدف ایجاد فرودگاه مدرن در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) برداریم، ساخت ترمینال ایران شهر است که عملیات اجرایی برای طراحی و ساخت آن باید پس از افتتاح ترمینال سلام صورت گیرد.

بنابراین گزارش ترمینال ایران شهر در فاز نخست قابلیت اعزام و پذیرش ۲۵ میلیون مسافر در سال را دارد و در فاز نهایی ظرفیت اعزام و پذیرش آن به بیش از ۱۰۰ میلیون مسافر در سال خواهد رسید.

بنابراین گزارش وزیر راه و شهرسازی پیش از این اعلام کرد پایانه سلام در نیمه بهار ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 110395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha