چگونه از قیمت و جعلی بودن بلیت هواپیما مطلع شویم؟

پرشین خودرو: افزایش تقاضا در بازه‌های زمانی ویژه نظیر ایام نوروز ۱۳۹۸ و تعطیلات چند روزه ۲۲ بهمن ماه سال جاری موجب می شود تا برخی سودجویان از طریق سایت های اینترنی اقدام به فروش بلیت جعلی هواپیما و یا با هزینه غیرقانونی کنند، مساله‌ای که نیازمند توجه جدی متقاضیان و لزوم راستی آزمایی آنان جهت مصون ماندن از خسارت است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازایسنا، متقاضیان خرید بلیت هواپیما می‌توانند با مراجعه به سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی و سازمان هواپیمایی کشوری از لیست دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرت هوایی و نیز لیست دفاتر معتبر فروش بلیت الکترونیکی مطلع شوند و علاوه بر این به دامنه نرخ بلیت پروازهای داخلی خطوط هوایی کشور که شامل سقف و کف قیمت‌ها در نوروز سال ۱۳۹۸ که مطابق با نرخ‌های مصوب آذرماه سال جاری است دست یابند.


متقاضیان پرواز همواره و نه صرفا در ایام نوروز و یا تعطیلات که با افزایش سطح تقاضا همراه هستیم می‌توانند از طریق سایت شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌های مسافرتی نسبت به خرید بلیت سفر خود اقدام و اگر قصد دارند بلیت خود را از طریق سایت‌های اینترنتی خرید کنند باید حتما با راستی آزمایی از معتبر بودن سایت مربوطه اطمینان حاصل نمایند و بلیتی را با قیمتی بالاتر از نرخ تعیین شده در سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی و نیز سایت سازمان هواپیمایی کشوری خرید نکنند.

 

بلیت هواپیما

 

 

در ایام تعطیلات ۲۲ بهمن شاهد تخلف برخی سایت‌های اینترنتی در فروش بلیت هواپیما بودیم، به نحوی که یک سایت اینترنتی اقدام به فروش ۳۰۰ فقره بلیت جعلی کرده بود و پرونده آن در حال حاضر توسط سازمان هواپیمایی کشوری و پلیس در حال پیگیری است.

بنابراین متقاضیان خرید بلیت اینترنتی هواپیما می توانند با با هشیاری و مراجعه به مبادی فوق علاوه بر اطلاع از دامنه قیمت بلیت ها در تمامی مسیرهای پروازی، سایت های اینترنتی فروش را اعتبار سنجی کنند تا مانع از وقوع خسارات احتمالی و دردسرهای به وجود آمده در این زمینه شوند.

به ترتیب برای ورود به سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی و سازمان هواپیمایی کشوری جهت اطلاع از قیمت بلیت‌ها و نیز راستی آزمایی در مورد سایت‌های اینترنتی می‌توانید روی عبارات مربوطه کلیک نمائید.

کد خبر 110402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha