با سیستم تشخیص چهره اپل قفل اتومبیل خود را باز کنید!

پرشین خودرو: کمپانی اپل با استفاده از فناوری تشخیص چهره محصولات خود، امکان باز کردن درب اتومبیل را فراهم خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، منابع خبری گزارش می‌دهند که اپل این فناوری را در اوایل سال 2017 میلادی به عنوان یک اختراع جدید ثبت کرده است و اخیرا در تاریخ 7 فوریه سال جاری به عنوان "سیستم و روش تایید اعتبار خودرو" توسط اداره ثبت اختراعات و علامت های تجاری ایالات متحده آمریکا از آن یاد شده است. با استفاده از این سیستم، اپل حقوق خود را برای سیستم تشخیص چهره وسایل نقلیه بدست می‌آورد و می‌تواند برای باز کردن وسایل نقلیه بدون استفاده از کلید فیزیکی بکار گیری کرده و یا در اختیار خودروسازان بزرگ جهانی برای تجهیز محصولات خود به این سیستم استفاده کنند.

این اختراع 2 راه دارد، اول اینکه کاربر می‌تواند از تشخیص چهره در تلفن همراه خود برای باز کردن وسیله نقلیه استفاده کند و دوم اینکه با استفاده از سنسورهای تشخیص چهره بر روی اتومبیل، کاربر می تواند در مقابل سنسور قرار گرفته و با تشخیص صحیح چهره مالک اتومبیل، دسترسی وی برای ورود به داخل کابین و استفاده از امکانات داخل کابین فراهم شود. گفته می‌شود که کاربران می‌توانند از ویژگی "فیس آی دی" محصولات اپل از مدل X به بعد برای باز کردن درب اتومبیل وسیله نقلیه خود استفاده کنند.

ویژگی دیگر این سیستم هم می‌تواند ثبت اطلاعات و تغییرات راننده باشد، به عنوان مثال اگر سیستم ورود به اتومبیل برای چند نفر ثبت شده باشد، با تشخیص چهره هر فرد موقعیت صندلی وی تنظیم شده، سیستم کنترل هوای کابین براساس سوابق او تنظیم شده و همچنین به طور خودکار موسیقی دلخواه وی پخش خواهد شد و بسیاری موارد دیگر که هنوز پرده از اسراسر آنان برداشته نشده است.

هنوز مشخص نیست که اپل این فناوری را به بازار عرضه کند، زیرا اپل در اواخر ماه ژانویه امسال بیش از 200 کارمند خود که به طور مستقیم در توسعه پروژه "تایتان" یا همان توسعه ماشین های خودران اپل فعالیت داشته‌اند را اخراج کرده است و این حرکت می‌تواند به نوعی عقب افتادگی اپل در رسیدن به جاه طلبی‌های خود برای توسعه و ساخت وسایل نقلیه خودران بوده باشد.

کد خبر 110408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha