کد خبر 110420
۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱
افزایش 2 برابری ظرفیت کانتینری بندرشهید رجایی

پرشین خودرو: معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: با بهره برداری از 12 دستگاه جرثقیل پیشرفته گنتری کرین، ظرفیت کانتینری بندرشهید رجایی با حدود 2 برابر افزایش به پنج میلیون و 700 هزار «تی ای یو» کانتینر در سال افزایش یافت.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، محمدرضا الهیار اظهار کرد: با بهره برداری از این دستگاه ها تعداد این نوع جرثقیل ها در بندر شهید رجایی به 30 دستگاه افزایش یافت ضمن اینکه ظرفیت کانتینری این بندر نیز از سه میلیون و 500 هزار تی ای یو (واحد شمارش کانتینر؛ هر TEU معادل یک کانتینر 20 فوت) در سال به پنج میلیون و 700 هزار کانتینر رسید.

عضو هیات عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: برای طراحی، ساخت، حمل، نصب، راه اندازی و بهره برداری از این جرثقیل های پیشرفته فوق سنگین در مجموع 104 میلیون یورو (از محل درآمدهای این سازمان) سرمایه گذاری شده است.

این مقام مسوول بیان کرد: با بهره برداری از این جرثقیل ها در عمل شاهد جهش بزرگ در زمینه افزایش ظرفیت کانتینری و همچنین پذیرش کشتی های اقیانوس پیمای نسل هفتم (سوپر پست پاناماکس) در بندر شهید رجایی هستیم.
الهیار یاد آور شد: با توجه به ضرورت و پیگیری های صورت گرفته این تعداد جرثقیل سه ماه زودتر از برنامه زمان بندی شده تحویل و به بهره برداری رسید.
هم زمان با سفر دو روزه حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به هرمزگان 22 طرح در حوزه بنادر و دریانوردی این استان از جمله 12دستگاه جرثقیل گنتری کرین ویژه تخلیه کانتینر به بهره برداری رسید.
با حضور رییس دولت دوازدهم که تعدادی از اعضای کابینه از جمله وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل بنادر و دریانوردی او را در بازدید از بزرگ ترین بندر کانتینری کشور (شهید رجایی) همراهی می کردند، بهره برداری همزمان از 22 طرح درحوزه بنادر و دریانوردی به ارزش سه هزار و850 میلیارد ریال و104 میلیون یورو (توسط بخش خصوصی و درآمدهای سازمان بنادرو دریانوردی) اعتبار ارزی ( به صورت ویدیوکنفرانس) در بنادر و سواحل هرمزگان آغاز شد.
این طرح ها از لحاظ پراکندگی جغرافیایی در بنادر شهید رجایی و شهید حقانی (در سواحل بندرعباس) لنگه، چارک و لاوان در غرب هرمزگان، جاسک در شرق و جزایر قشم و هرمز نیز در مرکز این استان قرار دارند که با بهره برداری از آنها 2هزارنفر جذب کار شده اند.
از مهم ترین این 22طرح می توان به احداث 3 پایانه نگهداری فرآورده های نفتی در بندر خلیج فارس(درمجتمع بندری شهید رجایی)،پایانه ترانزیتی و صادراتی و پایانه ورود و خروج ویژه کامیون و همچنین نصب 12جرثقیل پیشرفته کشتی به ساحل (گنتری کرین) در ترمینال شماره 2بندرشهید رجایی با ظرفیت سالانه دو میلیون 300هزار تی ای یو کانتینر اشاره کرد.
رییس جمهوری روزهای یکشنبه و دوشنبه (28و 29 بهمن سال جاری) به همراه تعدادی از اعضای کابینه مهمان مردم مرزدار هرمزگان بود.

کد خبر 110420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha