کد خبر 110421
۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴
خودروهای برقی در هوای سرد هیچ مشکلی ندارند

پرشین خودرو: بر خلاف تصور عامه مردم ، خودروهای برقی و الکتریکی حتی بهتر از خودروهای بنزینی و دیزلی در هوای سرد زمستان کار می کنند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، با توجه به گسترش روزافزون و استقبال بی نظیر مشتریان بازارهای جهانی خودرو از وسائل نقلیه برقی و الکتریکی، یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی این خودروها احتمال خرابی و کار نکردن آنها در دمای بسیار پایین و هوای سرد زمستان بخصوص در مناطق سردسیر بود اما به تازگی تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده از سوی کارشناسان فعال در حوزه خودرو نشان می‌دهد که خودروهای برقی حتی در بسیاری از موارد بهتر از خودروهای بنزینی و دیزلی کار می‌کنند.

بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

بر اساس گزارش وب سایت clean technica در بسیاری از آزمایش‌ها و تحقیقاتی که محققان و پژوهشگران انجام داده‌اند، دریافته‌اند که خودروهای برقی و الکتریکی دوستدار محیط زیست در بسیاری از موارد از خودروهای بنزینی که دارای باتری هستند، بهتر و زودتر استارت خورده و روشن می‌شوند و با مشکلات دیگری همچون یخ زدن و از کار افتادن سیستم محرکه، موتور و پیشرانه برقی مواجه نشده‌اند.

یکی از این کارشناسان خاطرنشان کرده است: متاسفانه تبلیغات منفی زیادی علیه خودروهای برقی و دوستدار محیط زیست صورت گرفته که موجب شکل گرفتن یک افسانه و باور نادرست در میان مردم و شهروندان کشورهای مختلف جهان شده است که این خودروها در زمستان روشن نشده و از کار می‌افتند اما تحقیقات و آزمایش‌های مختلف نشان داده است که علاوه بر اینکه این خودروها هیچ مشکلی در هوای سرد و زمستانی پیدا نکرده‌اند، از همتایان بنزینی و دیزلی خود نیز عملکرد و کارکرد بهتر و موفقیت آمیزتری را به ثبت رسانده‌اند و بدین ترتیب همگی فرضیه‌های نادرست را رد کرده‌اند.

از بهترین، پرفروش ترین، لوکس ترین و مجهزترین خودروهای برقی و الکتریکی در جهان می توان به تسلا اس، تسلا ایکس، شورولت بولت، نیسان لیف (Leaf) ، کیا سول(Soul) ، فولکس واگن ای گلف، فورد Focus الکتریکی و هیوندای آیونیک اشاره کرد.






خودرو

 

 

خودرو برقی

 

 

خودرو برقی

کد خبر 110421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha