کد خبر 110424
۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰
تولید تاکسی برقی دریایی

پرشین خودرو: استفاده از قایق هایی که بتوانند با فاصله از سطح آب حرکت کرده و مسافران را بدون تکان های شدید و بالا و پایین شدن به مقصد برسانند، با تولید یک محصول جدید برقی وارد مرحله جدیدی شده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، یک شرکت فرانسوی موفق به تولید چنین قایقی شده که مجهز به موتور برقی و سیستم خودکار تنظیم ثبات است و حمل و نقل در آب را به تجربه ای لذت بخش مبدل می کند.

این قایق که تاکسی دریایی Bubble نام گرفته در میامی آمریکا با موفقیت آزمایش شده و ابعاد آن به اندازه یک خودروی خانوادگی است. قایق مذکور دارای دو موتور با قدرت ۲۷ اسب بخار  یا ۲۰ کیلووات ساعت است و می تواند با حداکثر سرعت ۲۷ کیلومتر در ساعت در آب حرکت کند. فاصله این قایق از سطح آب در زمان حرکت در حدود ۴۰ سانتیمتر است.

 

تاکسی

 

تعادل این قایق در زمان فاصله گرفتن از آب با استفاده از سه پایه مستقل انجام می شود و این امر باعث صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف انرژی نیز می شود. باتری قایق یادشده هم از نوع ۲۱.۵ کیلووات ساعتی است که استفاده از آن را به مدت دو ساعت یا حداکثر ۴۰ کیلومتر ممکن می کند.

شاید یک نقطه ضعف مهم این قایق برقی مدت زمان بالای مورد نیاز برای شارژ باتری آن باشد که به حدود ۵ ساعت می رسد. البته در وضعیت شارژ سریع بخش زیادی از باتری در حدود ۳۵ دقیقه پر می شود. قیمت این تاکسی دریایی که به طور محدود به مشتریانی در روسیه و هلند فروخته شده ۲۰۰ هزار دلار است.

کد خبر 110424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha