کد خبر 110434
۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴
۱۲۰ شرکت مجوز واردات گوشت گرفته‌اند

پرشبن خودرو: مدیرعامل شرکت پشتیبانی اموردام کشور با بیان اینکه صدور مجوز برای واردات گوشت در حیطه اختیارات این شرکت نیست،گفت: واردات گوشت انحصاری نیست و ۱۲۰ شرکت مجوز واردات گرفته اند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، حمید ورناصری در واکنش به سخنان علیرضا نبی، کارآفرین برگزیده کشور که  در یکی از برنامه های تلویزیونی عنوان کرده بود شرکت پشتیبانی اموردام کشور مجوز واردات گوشت را به عده ای خاص می دهد، اظهارداشت: نکته نخست و مهم این است که خود شرکت پشتیبانی اموردام کشور باید برای انجام هرگونه واردات، مجوز اخذ کند.

وی اضافه کرد: مجوزهای بهداشتی این کار از سوی سازمان دامپزشکی  و مجوزهای اولیه تخصیص ارز نیز از سوی معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی صادر می شود ضمن اینکه ثبت سفارش آن نیز در سامانه ثبت سفارش وزارت صمت انجام می گیرد.

ورناصری تصریح کرد: این پروسه ای است که هر واردکننده ای برای واردات گوشت باید آن را طی کند.

وی با اشاره به سخنان علیرضا نبی، با بیان اینکه بیشتر صحبت های این شخص از سرناآگاهی و به منظور تشویش اذهان عمومی مطرح شد، افزود: اطلاعاتی که وی مطرح کرد، کاملا غلط بود چرا که شرکت پشتیبانی اموردام کشور هیچگونه ارتباطی با صدور مجوز برای واردات ندارد و ما صادرکننده مجوز نیستیم.

ورناصری اضافه کرد: اینکه عنوان شد شرکت پشتیبانی اموردام کشور صادرکننده مجوز است و آن را به افراد خاصی می دهد، اولین تهمتی است که بر ما وارد شده است.

وی با اشاره به اینکه در صحبت های ایشان اشاره شده شرکت پشتیبانی اموردام کشور مجوز واردات را در اختیار شرکت های خاصی قرار می دهد، افزود : این درحالی است که اگر لیست واردکنندگان را از مبادی ورودی بگیرید، بیش از ۱۲۰ شرکت واردکننده در حال حاضر دارند گوشت وارد می کنند.

شرکت پشتیبانی امور دام، گوشت های وارداتی را تحویل نمی گیرد

وی درباره بخشی از سخنان علیرضا نبی مبنی بر اینکه «گوشت باکیفیت کیلویی ۲۸ هزارتومان از داغستان، روسیه و رومانی به کشور می رسد؛ تاجر باید این گوشت را کیلویی ۳۳ تا ۳۴ هزارتومان تحویل شرکت پشتیبانی امور دام بدهد و پشتیبانی امور دام نیز باید این گوشت را کیلویی ۴۰ هزارتومان توزیع کند، حالا چرا مردم  گوشت را کیلویی ۱۲۰ هزارتومان می خرند؟»، توضیح داد: شرکت پشتیبانی امور دام گوشت را از واردکننده تحویل نمی‌گیرد.

ورناصری گفت: شرکت پشتیبانی امور دام در بحث گوشت گوسفندی بر مبنای سامانه توزیعی که وزارت صمت اعلام کرده، شبکه های توزیع شامل سازمان های میادین و فروشگاه های زنجیره ای  را به واردکنندگان وصل می کند. واردکنندگان مکلف هستند گوشت وارداتی را در این شبکه ها، به مباشرین توزیع تحویل بدهند تا در شبکه توزیع عرضه شود و پول آن را بگیرند.

وی تاکید کرد :گوشت وارداتی اصلا تحویل شرکت پشتیبانی امور دام نمی شود، شرکت تنها بر این مساله نظارت می کند که گوشت وارداتی در شبکه هایی که وزارت صمت اعلام کرده توزیع شود. سپس لیست توزیع را نیز به سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت و سازمان های صنعت، معدن و تجارت استانها ارائه می دهد که آنها نیز نظارت خود را انجام دهند.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام درباره آیا این شخص درخواست واردات گوشت داشته و با صدور مجوز برای وی مخالفت شده است؟، گفت: ایشان اگر واردکننده بوده و قصد این کار را داشته باید به دستگاه های مربوطه برای اخذ مجوز مراجعه می کرد. این مساله ارتباطی با ما ندارد. حتی اگر در این زمینه به ما مراجعه کرده، مراجعه وی اشتباه بوده چراکه این کار در حیطه اختیارات شرکت نیست.

پیگیری قانونی می کنیم

ورناصری تصریح کرد: بهرحال این شخص اطلاعات غلطی را عنوان کرد و ما حتما پیگیری های قانونی انجام می دهیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به صورت روزانه گوشت گوسفندی تازه  از تمام کشورهای آسیانه میانه وارد می شود، گفت: این کار به روال کاملا معمولی انجام می شود، سیستم های نظارتی، امنیتی، بانک مرکزی و وزارت خانه های مربوطه با دقت به منابع ارزی که به این واردات اختصاص داده می شود، نظارت دارند.

ورناصری با بیان اینکه هیچگونه انحصاری در واردات گوشت قرمز وجود ندارد، افزود: هر کس متقاضی این کار است باید از دستگاه های مربوطه که عنوان شد، پیگیری کنند تا به نتیجه برسد.

کد خبر 110434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha