افزایش قیمت کرایه‌ها براساس نرخ تورم نخواهد بود

پرشین خودرو: رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: لایحه افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی از سوی شهرداری هنوز به شورا ارسال نشده است و پیش‌بینی ما این است که کرایه‌ها ۱۰ تا ۱۵ درصد در سال آینده افزایش یابد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از فارس، محمد علیخانی درباره افزایش نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی در سال آینده اظهار داشت: لایحه افزایش کرایه‌ها هنوز از سوی شهرداری به شورای شهر ارسال نشده است. پیشنهاد معاونت حمل و نقل به شهرداری ارسال شده ولی هنوز این لایحه با امضای شهردار به شورا برای بررسی نیامده است و در این خصوص تأخیر داریم.

وی افزود: مقرر شده است از هفته آینده نیز وارد بررسی بودجه سال ۹۸ شویم و بررسی بودجه نیز وقت‌گیر است و اینگونه موارد باید زودتر به صحن شورا بیاید تا مورد بررسی قرار بگیرد.


علیخانی با اشاره به اینکه افزایش کرایه حمل و نقل عمومی براساس نرخ تورم نخواهد بود گفت:‌ در حال حاضر بیش از ۴۰ درصد تورم وجود دارد و اگر نرخ کرایه‌ها براساس تورم افزایش پیدا کند، قیمت‌های سرسام‌آوری خواهیم داشت و بنده هم فکر نمی‌کنم که کسی موافق باشد که کرایه‌ها به این میزان افزایش یابد.

وی گفت: پیش‌بینی بنده این است که مانند هر سال ۱۰ تا ۱۵ درصد کرایه اتوبوس، مترو و تاکسی افزایش یابد، البته در خصوص کرایه تاکسی باید بررسی‌های کارشناسی صورت بگیرد، چرا که منافع تاکسی‌داران نیز در شرایطی که هوای مساعدی نداریم و یا اینکه در مسیرهای پرشیب قرار دارند باید لحاظ شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: باید کرایه‌های تاکسی براساس آیتم‌های مشخص شده در مناطق مختلف به میزانی که انگیزه برای تاکسی‌داران نیز ایجاد شود افزایش یابد و درخواست ما نیز این است که در لایحه جدید برای افزایش کرایه‌ها، منافع رانندگان تاکسی دیده شود، چرا که این افراد باید از حمایت‌های دولت و رانندگان تاکسی برخوردار شوند و ما نمی‌توانیم از جیب راننده تاکسی تخفیف قائل شویم.

وی درباره ثبت‌نام طرح ترافیک در سال آینده افزود: در حال حاضر مصوبه طرح ترافیک برای سال ۹۸ ابلاغ شده است، ولی شهرداری تهران متأسفانه در زمانبندی بسیار عقب است و لوایح و برنامه از سوی شهرداری تهران با تأخیر به شورا ارسال می‌شود و هیچ وقت سروقت نتوانستند اقدام کنند.
 

نرخ کرایه

 

علیخانی گفت: ما تا ۱۵ بهمن باید تمامی عوارض شهر را به تصویب برسانیم و سپس به فرمانداری تهران ارسال شود، ولی لوایح از سوی شهرداری دیر به شورا ارسال می‌شود و این موضوع موجب خسارت و ضرر به شهر می‌شود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال ما مصوبه پارک حاشیه‌ای در شهر تهران را داشتیم که این مصوبه اجرایی نشد و ۱۵ هزار فضای پارک را شهرداری منطقه ۲ برای سال آینده به مزایده گذاشت و این اقدامات تأخیری، سهل‌انگارانه و غیرمسئولانه باعث خسارت می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: در سال‌های گذشته ثبت‌نام‌های طرح ترافیک در دی‌ماه آغاز می‌شد ولی تا این لحظه هیچ اتفاقی در این خصوص نیفتاده است و باید به مردم اطلاع‌رسانی شود تا نسبت به ثبت‌نام به موقع شهروندان اقدام کنند و از شهردار تهران می‌خواهیم دستور بدهد تا زمانبندی رعایت شود.

علیخانی گفت: در طرح ترافیک سال ۹۸ بسته‌های یکماهه و یکساله تعریف کرده‌ایم که باید در این خصوص اطلاع‌رسانی‌های لازم صورت بگیرد و مردم از این امتیازات و تخفیفات استفاده کنند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اظهار داشت: البته فرمانداری ۲ یا ۳ ایراد به مصوبه طرح ترافیک داشته است که قطعا این ایرادات تا یکشنبه در صحن علنی شورا حل خواهد شد و مصوبه طرح ترافیک نهایی شده است و شهرداری می‌تواند در این خصوص اقدام کند.

کد خبر 110438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha