رونمایی از اولین خودروی هیبریدی تاریخ لامبورگینی

پرشین خودرو: اولین سوپراسپرت هیبریدی شرکت لامبورگینی قرار است از یک موتور برقی کمکی در کنار پیشرانه سنتی 12 سیلندری بهره‌مند باشد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از باشگاه، مدتی است که شرکت لامبورگینی از برنامه‌های خود برای ارائه یک سوپراسپرت هیبریدی خبر می‌دهد. این در حالی است که تا چند سال گذشته، مقامات این شرکت با هر ایده جدیدی که اصالت محصولات این برند ایتالیایی را زیر سوال ببرد، شدیدا مخالف بودند. همانطور که مدیر لامبورگینی سال ۲۰۰۹ گفته بود که هیچ‌گاه به تولید خودروی چهار درب و یا شاسی‌بلند تن نمی‌دهیم. اما در کمال ناباوری لامبورگینی اوروس به عنوان اولین شاسی‌بلند تولید انبوه این شرکت معرفی شد. حال گویی فشار‌های زیست محیطی و سرمایه‌گذاران لامبورگینی (شرکت آئودی مالک برند لامبورگینی است) این برند کهنه‌کار را مجبور به تغییر رویه سنتی خود کرده‌اند.


در یک مصاحبه مطبوعاتی، رئیس بخش تبلیغات لامبورگینی گفته که این شرکت در‌حال کار بر روی پروژه‌ای جدید بوده که با کد LB48H نامگذاری شده است. "فدریکو فوچینی" درباره جزییات این پروژه توضیحات زیادی نداد، اما وی اشاره مستقیمی به خاص بودن این مدل و تولید محدود بودن آن کرد. این خودرو قرار است در تعداد محدود ۶۳ دستگاه و به مناسبت سال تاسیس لامبورگینی (۱۹۶۳) تولید شود. این بدان معناست که فروش این خودرو احتمالا در مراسمی غیر رسمی پیش از معرفی عمومی با حضور مشتریان خاص لامبورگینی انجام خواهد شد. اطلاعات دقیقی درباره جزییات این اتفاق در دست نیست، اما منابعی آگاه تایید کردند که این خودرو نمونه تکمیل شده کانسپت "ترزو میلنیو" است که پیش‌تر معرفی شده بود. ترزو میلنیو (Trezo Millennio) که در نوامبر سال ۲۰۱۷ معرفی شد، یک طرح مفهومی خارق‌العاده به‌شمار می‌رفت و بسیار مورد توجه واقع شد.

اگر شایعات حقیقت داشته باشند، محصول جدید لامبورگینی از همان پیشرانه سنتی ۶.۵ لیتری ۱۲ سیلندر V شکل با قدرتی در حدود ۷۰۰ اسب‌بخار و یک یا چند موتور برقی کمکی عرضه می‌شود تا اولین خودروی هیبریدی لامبورگینی باشد. گفته می‌شود که این ابر‌خودروی هیبریدی قرار است نیروی تولیدی موتور بنزینی را به چرخ‌های عقب و نیروی موتور‌های برقی را به چرخ‌های جلو منتقل کند تا این خودرو در کنار پایداری بالا و چسبندگی مثال زدنی، شاهد کاهش وزن حاصل از حذف سیستم انتقال نیروی موتور بنزینی از عقب به چرخ‌های جلو باشد. گفته می‌شود این خودرو مجموعا توانایی تولیدی نیروی ۸۵۰ اسب‌بخاری را خواهد داشت.

در کنار این پروژه مرموز، مدیر تبلیغات لامبورگینی از یک سورپرایز دیگر در جریان نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت خبر داد که پیش‌بینی می‌شود به نسخه هیبریدی شاسی‌بلند اوروس با قابلیت شارژ از طریق برق مستقیم مربوط باشد.

کد خبر 110452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha