کد خبر 110457
۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲
آغاز مشارکت ایران در بازسازی عراق

پرشین خودرو: سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد گفت که مشارکت ایران در بازسازی عراق بطور جدی آغاز شده و تهران در این موضوع کاملا مصمم است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، ایرج مسجدی در جمع رئیس و اعضای شورای شهر بلد (صلاح الدین) گفت: ایران همانطور که در زمان جنگ با داعش در کنار ملت و دولت برادر و دوست خود عراق بود در بازسازی شهرهای داعش زده نیز مصمم است.


وی با تاکید بر این که هیچ عاملی نمی تواند دو ملت ایران و عراق از یکدیگر جدا کند گفت: شرکت های ایرانی مشارکت در بازسازی و تقویت زیرساخت های عراقی را آغاز کرده اند و این روند به طور جدی ادامه خواهد یافت.


مسجدی به سفر اخیر وزیر برق عراق به تهران و توافقات بعمل آمده اشاره کرد و گفت: بر اساس این توافقات و با تلاش شرکت های ایرانی، بحران کمبود شدید برق عراق در یک بازه زمانی سه تا چهار ساله کاملا برطرف خواهد شد.


وی که برای قدردانی از مسئولان محلی فعال در برگزاری مراسم اربعین حسینی در این شهر حضور یافته است، در پاسخ به سوال یکی از اعضای شورای شهر بلد درباره تلاش آمریکا برای تخریب روابط ایران و عراق گفت: هیچ قدرتی توان چنین کاری را ندارد. آمریکا نمی خواهد ملت های مسلمان با عزت و قدرتمند باشند و به خود و قدرت جوانانشان تکیه کنند.


سفیر ایران افزود: آمریکا از قدرت کشورهای اسلامی و توان مقاومت و دفاع آنها می ترسد و همه فشارها و توطئه های امروز علیه ایران به همین دلیل است.


مسجدی گفت: ما با تکیه بر خداوند و همت ملت خود و توانمندی هایی که جوانان ایجاد کرده اند، از هیچ قدرتی نمی هراسیم و به حمایت از ملت های مسلمان و مظلوم ادامه خواهد داد.


در این نشست سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد با اهدای لوح تقدیر و صنایع دستی ایرانی از فعالان حوزه مراسم اربعین قدردانی کرد.


رئیس و برخی از اعضای شورای شهر بلد نیز در این نشست طی سخنانی با قدردانی از حمایت های جمهوری اسلامی ایران، خواستار گسترش همکاری های اقتصادی و حضور شرکت های ایرانی در این شهر شدند.


سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد بعنوان رئیس ستاد اربعین کشور در بخش عراق، همه ساله با حضور در محورهای استقبال و خدمت رسانی از زائران میلیونی اربعین از آنان قدردانی می کند.

کد خبر 110457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha