کد خبر 11047
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۵
سقوط آزاد قیمت ها در بازار خودروهای وارداتی + جدول

پرشین خودرو: چندی پیش رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو از آغاز روند کاهشی قیمت خودروهای وارداتی در بازار خبر داده بود که این خبر توسط مدیرکل دفتر نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان تایید شد.

به گزارش «پرشین خودرو»، چندی پیش حسین اردوخانی با اشاره به افزایش بی دلیل قیمت خودروهای وارداتی در چند ماه گذشته گفته بود با تعدیل قیمت ارز و سکه، شاهد ارزان شدن قیمت این خودروها در بازار خواهیم بود. اردوخانی با بیان اینکه طی چند ماهه گذشته به بهانه افزایش قیمت ارز، قیمت خودروهای وارداتی به شدت افزایش یافته بود، گفت: البته بسیاری از این افزایش قیمت‌ها تخلف بوده و سازمان توسعه تجارت برای مقابله با این تخلفات واردات از چند شرکت خارجی را ممنوع کرده و یا کاهش داده است. همچنین مدیرکل دفتر نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان در خصوص قیمت خودروهای وارداتی گفت: خودروهای وارداتی در سال جدید افزایش قیمتی نداشته اند و با توجه به اینکه نرخ دلار کاهش یافته است و میزان واردات و عرضه به حجم قابل توجهی رسیده است برخی از وارد کنندگان خودروها با مشکل فروش مواجه شده اند و شرکت ها برای ترغیب خریداران به خرید این خودروها تسهیلات ارائه می دهند و به همین منظور در دو هفته اخیر شاهد کاهش و سقوط قیمت خودروهای وارداتی هستیم. شهرام میرآخورلو افزود: قیمت‌گذاری برای خودروهای وارداتی در دستور کار این سازمان نیست؛ اما کنترل‌های لازم بر بازار صورت می‌گیرد تا از تخلفات جلوگیری شود. در واقع، سازمان حمایت کار قیمت گذاری را به صورت مستقیم انجام نمی‌دهد؛ ولی بر این قیمت گذاری به شیوه مستقیم، نظارت دارد. میرآخورلوتصریح کرد: واردات خودرو یک فرایند زمان‌بر است و حداقل به سه ماه زمان نیاز دارد تا خودرویی وارد کشور شود، بنابراین نرخ ارز تاثیری بر قیمت خودروهای وارداتی در هفته‌های آخر سال نداشته است. مدیر کل دفتر نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت تاکید کرد: در حال حاضر واردکنندگان نمی توانند به صورت مستقیم برای تغییر قیمت اقدام کنند و با توجه به مصوبه دولت هرگونه تغییر قیمتی باید با نظارت سازمان حمایت از مصرف کنندگان صورت گیرد. وی درباره نظارت بر فروش خودروهای وارداتی گفت: این قیمت گذاری با نظارت سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان صورت می گیرد و واردکنندگان نیز برای هر گونه تغییر قیمت باید اسناد و مدارک خود را ارائه دهند و از هرگونه افزایش قیمت بپرهیزند. وی هرگونه افزایش قیمت خودروسازان در سال جاری را تکذیب کرد و گفت: در سال جاری افزایش قیمتی که در برخی از خودروها لحاظ شده است ناشی از افزایش حق بیمه شخص ثالث و افزایش ارزش افزوده کالا بوده است به این معنی که این افزایش قیمت به نفع تولید نبوده و خودروسازان هیچ گونه افزایش قیمتی را لحاظ نکرده اند. میراخورلو گفت: در حال حاضر نیز از سوی خودروسازان هیچگونه در خواستی مبنی بر افزایش قیمت در خودروهای سبک و سنگین ارائه نشده است و در صورت ارائه در خواست هریک از خودروسازان بررسی خواهد شد.
کد خبر 11047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
    0 0
    کی میگه در دوران رکود و فصلیه که نقاضا کمتره والا قیمتها برنمی گرده
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
    0 0
    والا من سه ماهه دارم قیمت های وارداتی رو دنبال میکنم هیچ تغییری رخ نداده که هیچ بالا هم باز رفته منظور اقایون حتما کاهش های چند صد هزار تومانی هست؟ یه فکری هم به حال داخلی بکنید که ماکسیما رو باید 20 میلیون گرونتر خرید ما موندیم چی بخریم با این پولی که داریم نه میشه ماکسیما خرید نه ماشین وارداتی خوب !!
  • مجید ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
    0 0
    میشه بگید 136 میلیون تومن چند تا صفر داره؟
  • علیرضا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
    0 0
    تا کی دروغ؟
  • sara ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
    0 0
    تیتر شما هم جالبه ها!!!!!
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۴
    0 0
    عزیزان دروغ که کنتر نداره
  • poolad ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    0 0
    sham bokhorim bekhabim khodaro shokr mikonim 200 melyon chiye babababab