تشکیل ستاد سفرهای نوروزی در وزارت راه و شهرسازی

پرشین خودرو: وزیر راه و شهرسازی از تشکیل ستاد سفرهای نوروزی در این وزارتخانه خبر داد و گفت: همه دستگاه های مرتبط با این سفرها، نقش خود را در ستاد ایفا می کنند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، «محمد اسلامی» امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: در راستای فعالیت های این ستاد، دیروز جلسه کمیسیون ایمنی راه ها برگزار شد؛ در این کمیسیون مقدمات و شرایط سفر ایمن برای مردم مورد بررسی قرار گرفت.

** نظارت فنی بر اتوبوس ها
وی ادامه داد: عملیات هوشمندسازی در جاده ها صورت گرفته و ناوگان حمل و نقل عمومی نیز به سیستم هوشمند متصل است و رفتار رانندگان کنترل می شود.

اسلامی خاطرنشان ساخت: قرار است اتوبوس ها پیش از عزیمت در پایانه های مسافری، توسط هیات های فنی بازرسی شود.

وی تاکید کرد، فقط به برچسب معاینه فنی اکتفا نمی کنیم؛ با اینکار اطمینان حاصل می شود که اتوبوس بعد از خروج از پایانه و ورود به جاده مشکلی نخواهد داشت.

** استقرار پلیس در نقاط حادثه خیز
وزیر راه و شهرسازی گفت: در گام سوم نیز پلیس با بکارگیری همیاران پلیس در مسیر جاده ها، ترافیک نقاطی که سابقه حادثه داشته و یا حادثه خیز است را با استقرار نیرو آرام خواهد کرد.
وی ادامه داد: بنابراین با ترکیبی از اقدامات زیرساختی و ایمن سازی توسط وزارت راه و پلیس، امیدواریم مردم سفرهای خوشی را تجربه کنند.
اسلامی افزود: همچنین در حمل و نقل ریلی ظرفیت ها آماده سازی شده و امیدواریم با عرضه مناسب بلیت سفرهای نوروزی، بتوانیم از ناوگان بیشترین استفاده را داشته باشیم.
وی یادآورشد که خط آهن قزوین-رشت نیز در دو هفته آینده و در آستانه میلاد مبارک حضرت فاطمه زهرا(س) با حضو رئیس جمهوری افتتاح خواهد شد.

کد خبر 110472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha