کد خبر 110478
۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۷
تولید مار رباتیک برای انجام تعمیرات زیردریایی

یک شرکت تجاری بازویی رباتیک با انعطاف و توانمندی های بدن مار تولید کرده که از آن می توان برای تعمیر تجهیزات زیردریایی و یافتن آسیب های وارده به آنها استفاده کرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، این ربات که توسط شرکت ایلومه تولید شده، EELY۵۰۰ نام دارد و استفاده آزمایشی از آن در کشور نروژ و در مناطق دریایی آن آغاز شده است.

ربات یادشده که با همکاری دانشگاه NTNU نروژ و گروه تحقیقاتی SINTEF در این کشور تولید شده، دارای بدنه ای منعطف است که با استفاده از موتور پره دار و سیستم مسیریابی که دارد می تواند به سمت هدف تعیین شده برای بررسی و تعمیر حرکت کند.

 

بازار خودرو

 


این ربات دارای دوربین، چراغ های مختلف و ابزار تعمیر و حسگرهای متنوعی است که همگی از راه دور قابل کنترل و مدیریت هستند. این ربات هم با استفاده از کابل و هم بدون کابل قابل کنترل است.

ربات یادشده مانند یک مار در درون آب می خزد و می تواند بدنه خود را کج و راست کند. این ربات به شکل U نیز درمی آید و می تواند به دور میله ها و لوله های انتقال مواد نفتی، آب و غیره در زیر آب قرار بگیرد و برای تعمیر آنها اقدام کند.

مهمترین کارکرد این ربات انجام تعمیرات در میادین نفتی و گازی زیردریایی است. ربات یادشده با موفقیت در عمق ۲۴۰ تا ۳۱۰ متری آب آزمایش شده و قرار است در عمق ۳۶۰ متری آب هم مورد استفاده قرار بگیرد.

کد خبر 110478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha