امضاء بزرگترین قرارداد تولید هلی‌کوپتر سنگین بین چین و روسیه

پرشین خودرو: شرکت روستک روسیه اعلام کرد: پس از 4 سال مذاکره قرارداد تاریخی قرن برای تولید نسل آینده هلی‌کوپتر سنگین بین چین و روسیه امضا می‌شود که این هلی‌کوپترها بسیار قوی‌تر از مشابه آمریکایی خواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از فارس، شرکت دولتی «روستک روسیه» اعلام کرد مسکو و پکن قرار است توافق توسعه نسل بعد هلی‌کوپتر سنگین را امضا کنند و توسط دو کشور اجرایی شود و این هلی‌کوپتر جدید از هلی‌کوپتر آمریکایی که تولید می‌شود بیار قوی‌تر خواهد بود.

ویکتور کلادوف مدیر همکاری‌های بین‌المللی و سیاست‌های منطقه‌ای روستک در نمایشگاه «آیرو هند» اعلام کرد: این قرارداد قرار است طی دو ماه آینده امضا شود.

کلادوف با بیان اینکه گفت‌وگوها در این باره 4 سال ادامه داشت، گفت: طی یکی، دو ماه آینده بزرگترین قرارداد قرن بین دو کشور برای سرمایه‌گذاری مشترک تولید و فروش نسل آینده هلی‌کوپتر سنگین امضا می‌‌شود. آن‌طور که اعلام شده این هواپیما بسیار قوی‌تر از نوع آمریکایی خواهد بود.

در گردش مالی تجاری بین روسیه و چین در ماه ژانویه به بیشترین میزان تاریخی خود رسید و از مرز 107 میلیارد دلار گذشت. ماه پیش از این دیگر گردش مالی دو کشور صد میلیارد دلار بود. در حال حاضر روسیه به عنوان شریک اصلی تجاری چین محسوب می‌شود و طی سال‌های گذشته تجارت دو کشور در سطح گسترده‌ای افزایش یافته است.

کد خبر 110543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha