کد خبر 110589
۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹
چالش پلاک سفیدها در حوالی ترمینال‌ها!

پرشین خودرو: رییس اتحادیه تعاونی‌های سواری-کرایه بین شهری کشور با انتقاد از فعالیت‌های سواری‌های پلاک سفید غیرمجاز در اطراف ترمینال‌های مسافربری، هشدار داد: خودروهای پلاک سفید غیرمجاز از بیمه سرنشین تکمیلی برخوردار نیستند و سرعت آنها نیز کنترل نمی‌شود، بنابراین از مردم درخواست می‌کنیم به دلیل پرداخت هزینه کمتر جان خود را در معرض خطر قرار ندهند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، رحمت‌الله حاجی محمدعلی تصریح کرد: متأسفانه خودروهای سواری پلاک سفید غیرمجاز به عنوان رقبای ناخواسته صنف سواری-کرایه بین شهری کشور شرایط را برای فعالیت قانونی این صنف سخت کرده‌اند و هیچ ارگانی در راستای پاکسازی این مسئله اقدام نمی‌کند.

وی ادامه داد: متأسفانه خودروهای سواری پلاک سفید غیرمجاز در مقابل ورودی ترمینال‌های کشور فعالیت می‌کنند و مسافری که قصد دارد به منظور انجام سفر به درون ترمینال بیاید با ارائه نرخ‌های پایین‌تر از سوی این قشر، مانع از حضور وی در درون ترمینال می‌شوند و به همین دلیل نیز چالش جدی برای تعاونی‌های سواری-کرایه بین شهری به شمار می‌آیند.

 

تاکسی

 

رئیس اتحادیه تعاونی‌های سورای-کرایه بین شهری کشور با بیان اینکه خودروهای سواری پلاک سفید غیرمجاز در روزهای کم تردد پایین‌ترین نرخ را به مسافران اعلام می‌کنند و در روزهای پر ازدحام با بالاترین نرخ از مسافران استقبال می‌کنند، گفت: پلیس راهنمایی رانندگی باید به عنوان مسئول این چالش با متخلفان برخورد کند و اجازه استقرار آنها را در پیرامون ترمینال‌ها ندهد.

حاجی محمدعلی در ادامه با تاکید بر اینکه مسافران باید بدانند در صورت انجام سفر با ماشین‌های پلاک سفید غیرمجاز به جای سواری-کرایه‌های بین شهری از بیمه سرنشین برخوردار نیستند، اظهار کرد: خودروهای سواری پلاک سفید غیرمجاز بیمه سرنشین تکمیلی ندارند و سرعت آنها نیز کنترل نمی‌شود به همین دلیل به تمام مردم هشدار می‌دهیم تا نسبت به تردد با چنین وسایل نقلیه‌ای دقت لازم را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه مردم به دلیل پرداخت هزینه کمتر و عدم آگاهی نسبت به نبود بیمه سرنشین بعضاً از خودروهای سواری پلاک سفید غیرمجاز به جای سواری-کرایه‌های بین شهری استفاده می‌کنند و باید تبعات این اقدام را بدانند، چرا که اگر خدای ناکرده هر اتفاقی برای یک مسافر در طول سفر رخ دهد هیچکس پاسخگو نخواهد بود.

کد خبر 110589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha