فرودگاه اصفهان مجوز ورود به رنکینگ جهانی فرودگاه ها را کسب کرد

پرشین خودرو: مدیر کل فرودگاه های استان اصفهان گفت : فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان مجوز ورود به رنکینگ جهانی فرودگاه ها برای فصل دوم سال 2019 میلادی را کسب کرده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، حسن امجدی روزشنبه  افزود: بر اساس اقدامات صورت گرفته و پیرو ارزیابی های دفتر نظارت بر کیفیت خدمات فرودگاهی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، فرودگاه اصفهان مجوز ورود در رنکینگ جهانی ASQ را در فصل دوم سال 2019 دریافت کرده است.
پروژه جهانی ASQ از طرف اتحادیه بین‌المللی فرودگاه‌ها ACI هر سال در ۴ دوره سه ماهه، در فرودگاه‌های واجد شرایط و متقاضی از سراسر جهان اجرا می‌شود؛ پایگاه سازمان جهانی فرودگاهها مستقر در مونترال کانادا مجری رنکینگ جهانی نظرسنجی کیفیت خدمات فرودگاهی موسوم به ASQ است . ASQ یک نظام خاص رتبه بندی کیفیت خدمات فرودگاهی و تنها سیستم نظرسنجی جامع از طریق مسافر در کل دنیاست که ارزیابی کیفیت خدمات فرودگاهی را از طریق مسافران انجام میدهد.
مدیر کل فرودگاه های استان اصفهان همچنین گفت: هم اینک چهار طرح عمرانی خدماتی برای توسعه فرودگاه اصفهان شامل توسعه اپرون و یا پارکینگ هواپیما ، توسعه ترمینال پروازهای خارجی ، جایگاه تشریفات اختصاصی یا CIP و احداث موتورخانه سرمایش گرمایش شماره 2 دردست اجراست .
وی از برنامه ریزی برای توسعه فرودگاه اصفهان تا رسیدن به جایگاه مناسب در صنعت حمل و نقل خبر داد و گفت: با توجه به موقعیت فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان و جایگاه و اهمیت این فرودگاه در صنعت توریسم و چرخه توسعه گردشگری، نگاه ملی به توسعه فرودگاه اصفهان وجود دارد.
مدیر کل فرودگاه های استان اصفهان با اشاره به اهمیت توسعه اپرون (پارکینگ هواپیما ) فرودگاه شهید بهشتی اصفهان، اظهار داشت: سالهای گذشته تنها 10 موقعیت پارک هواپیما در این فرودگاه وجود داشت که با تامین اعتبار این طرح از سوی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و با استفاده از پیمانکاران داخلی به 23 موقعیت افزایش یافته و توسعه و بهسازی اپرون به مساحت 74 هزار متر مربع در حال اجراست.
وی اضافه کرد: طرح توسعه ترمینال پروازهای خارجی فرودگاه از دیگر طرح هایست که در سال آینده به بهره برداری می رسد و با توسعه فضا به میزان هفت هزار و 500 متر مربع فضای ترمینال به بیش از 2 برابر ظرفیت موجود خواهد رسید.
امجدی افزود: با اجرای این طرح نیاز فعلی مسافران به فضای ترمینال خارجی اصفهان برطرف خواهد شد و شرایط افزایش امکانات و تسهیلات خدماتی و نیز پذیرش استقبال کنندگان و مشایعت کنندگان در فضای ترمینال پروازهای خارجی فراهم می شود.
وی گفت: جایگاه تشریفات اختصاصی یا CIP از دیگر طرح های مورد نیاز فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان بوده و با استفاده از ظرفیت داخلی در سال گذشته اجرای آن در مجاورت ترمینال داخلی فرودگاه آغاز شد و در اوایل سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

 

فرودگاه

 


مدیر کل فرودگاه های استان اصفهان بیان کرد: احداث موتورخانه سرمایشی و گرمایشی شماره 2 فرودگاه از دیگر طرح های در حال اجرای در فرودگاه اصفهان است که برای فراهم آوردن هوای مطبوع در ترمینال های پروازی به مساحت حدود 300 متر مربع و با ظرفیت سرمایش یک هزار تن و ظرفیت گرمایشی پنج هزار و 550 کیلو وات در حال احداث است که تا کنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و سال آینده به بهره برداری می رسد.
وی افزود: سال گذشته عملیات بهسازی و زیبا سازی ترمینال داخلی فرودگاه انجام شد که در قالب این طرح نور پردازی و زیبا سازی ترمینال، افزایش کانترهای پروازی، تغییر چینش و افزایش گیت های بازرسی، بهسازی کلیه سرویس های بهداشتی، ‌بهسازی و تجهیز رستوران،‌ استقرار بازارچه های فروش با صندوق فروش مرکزی، افزایش و بهسازی اتاق سیگار و اتاق مادر و کودک، اضافه شدن فضای بازی کودکان، ‌استقرار غرفه های برند ،استقرار میز خدمت و راهنمای مسافر در ترمینال داخلی فرودگاه انجام شد.
امجدی با بیان این که برنامه ریزی برای توسعه فرودگاه اصفهان و رسیدن به جایگاه ویژه در صنعت حمل و نقل ادامه دارد خاطر نشان کرد: در زمان حاضر طرح های متعددی در قالب فرصت های سرمایه گذاری در این فرودگاه تعریف شده که در صورت وجود سرمایه گذار قابل واگذاری است که از آن جمله می توان به طرح های ترمینال بین المللی،‌ هتل فرودگاهی، ‌پارکینگ مکانیزه طبقاتی و مجموعه خدمات رفاهی اشاره کرد.
فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان اکنون به شهرهای نجف و بغداد عراق ، کویت، دبی امارات عربی متحده، استانبول ترکیه و تفلیس گرجستان و دوحه قطر پرواز مستقیم دارد.
همچنین علاوه بر شرکتهای هواپیمایی فعال داخلی ، شرکت های العراقیه، ترکیش، فلای دوبی و قطر ایرویز در جا به جایی مسافر با این فرودگاه همکاری دارند.
فرودگاه بین المللی شهید بهشتی در شرق اصفهان دارای 2 باند به طول چهار هزار و 397 متر و عرض 45 متر با 10 جایگاه پذیرش انواع هواپیمای مسافربری و ترمینال پروازهای داخلی و خارجی است.

کد خبر 110594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha