کد خبر 110604
۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸
سهم ایران  ازصادرات جهانی چقدر است؟!

پرشین خودرو: سرپرست سازمان توسعه تجارت گفت: جمهوری اسلامی ایران با وجود دارا بودن 1.2 درصد جمعیت، تولید ناخالص داخلی و جغرافیای جهان سهمی کمتر از سه دهم درصد در صادرات نفتی و غیرنفتی جهان دارد.

«محمدرضا مودودی» روز شنبه در دومین نمایشگاه و همایش بین المللی صنعت نمایشگاهی در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران افزود: این مسئله نشان می‌دهد تاکنون نتوانسته ایم به خوبی از ظرفیت برندهای خود در سطح جهان استفاده کنیم.
به گفته این مقام مسئول، امروز در شرایطی به سر می بریم که دشمنان تصویری نامناسب از کشورمان در عرصه های بین المللی به تصویر می‌کشند و باید با بازتعریف برند ملی، صنعتی و تجاری خود تصویر دیگری به جهانیان نشان دهیم.
وی یادآور شد: شرکت در اکسپوی 2020 یکی از آن فرصت ها و ابزاری است که می‌تواند برند ایران را به خوبی معرفی کند.

مودودی ادامه داد: استراتژی سازمان توسعه تجارت در این راستا توسعه مدرسه صادرات برای تخصصی کردن دانش فنی تجارت، همچنین تعریف مگاپروژه های صادراتی، توسعه پایانه ها و فروشگاه های زنجیره ای است تا ظرفیت خود را در بازارهای بین‌المللی ارتقا دهیم.

مودودی تاکید کرد: امروز و در شرایط تحریم بیش از موضوع نقل و انتقالات ارزی و ارتقای تولید، به امید و اعتماد نیازمندیم، زیرا دشمنان با تحریم‌ها به دنبال ناامید کردن مردم هستند و در این راستا صنعت نمایشگاهی نقش خطیری دارد.
وی گفت: برخلاف آنچه اظهار می‌شود تحریم‌ها مردم را هدف قرار داده است، زیرا شاهدیم حتی برای حرکت کشتی های حامل غذا و دارو به سمت ایران اختلال ایجاد می کنند.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: برای خروج از شرایط کنونی هیچ گاه نمی توان به نیروهای خارجی دل بست، بلکه باید تغییر را از درون خودمان آغاز کنیم.
به گفته مودودی، صنعت نمایشگاهی ویترین صنایع و خدمات نمایشگاهی کشور است که باید بهای بیشتری به آن داده شود؛ در این راستا سازمان توسعه تجارت نگاه رویدادی و نه نمایشگاهی را مبنای کار خود قرار داده است.
وی توضیح داد: برگزارکنندگان نمایشگاه ها باید در طول سال رویداد های مختلفی را تعریف کنند تا صنایع کشور بهتر شناخته شده و به بلوغ برسند و بتوانند مرزهای جغرافیایی را در نوردند.
سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: رفت و آمد هیات های تجاری، برگزاری جلسات رو در رو با خارجی ها، برپایی همایش‌ها و کارگاه‌ها تخصصی از سوی برگزارکنندگان باید مدیریت شود.
در این آیین از برترین‌های جشنواره پوسترهای نمایشگاهی، همچنین برترین های جشنواره وب و اپلیکیشن های نمایشگاهی با اهدای تندیس و لوح، قدردانی شد.

کد خبر 110604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha