کد خبر 110620
۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۵
مردم در بانک‌ها چقدر پول دارند؟

پرشین خودرو: بانک مرکزی رقم کل سپرده‌های بخش غیردولتی نزد بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیر بانکی را در ۹ ماهه سال جاری ۱,۷۱۹ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، بر اساس آمار بانک مرکزی از ۹ ماهه نخست بخش پولی و بانکی کشور، میزان مانده سپرده‌های بخش غیردولتی در بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی در ماه مذکور در مجموع ۱,۷۱۹ هزار میلیارد تومان است که نسبت به ماه مشابه سال گذشته حدود ۲۲ درصد افزایش داشته است.

میزان سپرده‌های بخش غیردولتی در این بانک‌ها و مؤسسات در آذرماه سال گذشته ۱,۴۱۰ هزار میلیارد تومان و در اسفند سال پیش ۱,۴۸۵ هزار میلیارد تومان بوده است.

سپرده‌های دیداری بانک‌ها ۲۰۰ هزار میلیارد تومان شد

بر اساس این گزارش، از مجموع سپرده‌های بخش غیردولتی نزد بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی، حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان آن مربوط به سپرده‌های دیداری است که رقم این سپرده‌ها نسبت به سال گذشته رشد ۴۳.۷ درصدی داشته است.

میزان سپرده‌های دیداری بانک‌ها در آذرماه سال گذشته ۱۳۸ هزار میلیارد تومان و در اسفندماه همان سال ۱۵۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

بانک‌ها همچنین ۱,۴۰۴ هزار میلیارد تومان سپرده مدت‌دار از بخش غیردولتی جذب کرده‌اند که این رقم در مقایسه با آذرماه سال گذشته که ۱,۱۸۰ هزار میلیارد تومان بوده، رشد حدود ۱۹ درصدی و نسبت به اسفند سال گذشته رشد ۱۳.۸ درصدی داشته است.

رشد ۲۷ درصدی سپرده‌های قرض‌الحسنه

اما بر اساس آمار بانک مرکزی، میزان سپرده‌های قرض‌الحسنه بخش غیردولتی نزد بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی به بیش از ۸۸ هزار میلیارد تومان رسیده و با افزایش ۲۷ درصدی نسبت به آذرماه سال گذشته همراه بوده است.

سپرده‌های قرض‌الحسنه در آذرماه سال گذشته حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان و در اسفند همان سال بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

رقم سایر سپرده‌های بخش غیردولتی نزد بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی نیز در آذرماه سال جاری ۲۶ هزار میلیارد تومان است.

کد خبر 110620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha