کد خبر 110625
۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵
ورود ابرهای باران‌زا به کشور

پرشین خودرو: روز سه‌شنبه هفته جاری سامانه بارشی از غرب و شمال غرب وارد کشور می‌شود که به تناوب تا پایان هفته اغلب مناطق کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از فارس، بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز با عبور سامانه ضعیف‌ بارشی، در غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و بخشی از مناطق جنوب شرق، بارش پراکنده پیش‌بینی می شود.

روز یکشنبه علاوه بر این مناطق در ارتفاعات البرز شرقی نیز بارش پراکنده رخ خواهد داد.

انتظار می‌رود روز دوشنبه در مناطقی از مرکز، شرق و جنوب شرق کشور بارش پراکنده رخ دهد.

از بعد از ظهر یکشنبه تا ظهر دوشنبه در مناطقی از کرمان هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود؛ روز دوشنبه خلیج‌فارس به ویژه مناطق مرکزی و شرقی آن مواجه است و از بعد از ظهر دوشنبه دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

روز سه‌شنبه سامانه بارشی از غرب و شمال غرب وارد کشور می‌شود که به تناوب تا پایان هفته‌ اغلب مناطق کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

آسمان تهران فردا صاف گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۴ و ۵ درجه خواهد بود.

فردا بندرعباس با بیشینه دمای ۲۳ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهر‌کرد با کمینه دمای هفت درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهرماه ۹۷) تا ۲۷ بهمن سال جاری ۱۶۳.۳ میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۵۰.۸ میلی‌متر بوده است، بنابراین بارش سال جاری ۲۲۱.۲ درصد بیشتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۱۲۷.۶میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری ۲۷.۹ درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته بیست و یکم سال زراعی متعلق به نورآباد ممسنی در استان فارس و میناب در هرمزگان به میزان ۶۰.۶میلی‌متر بوده است.

میانگین گرم‌ترین منطقه زرآباد در استان سیستان و بلوچستان به میزان ۲۵.۸ درجه سلسیوس و میانگین سردترین منطقه چالدران در استان آذربایجان غربی به منفی ۱۱.۷ درجه سلسیوس بوده است.

کد خبر 110625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha