کد خبر 110632
۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹
آستان قدس مکلف به پرداخت مالیات شد

پرشین خودرو: نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای آستان قدس رضوی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بنگاه‌های اقتصادی نیروهای مسلح را مکلف به پرداخت مالیات کردند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای آستان قدس رضوی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بنگاه‌های اقتصادی نیروهای مسلح را مکلف به پرداخت مالیات کردند.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی صبح امروز (شنبه) و در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۹۸، بند الحاقی ۶ تبصره ۹ را به تصویب رساندند که بر اساس آن در راستای تحقق ماده (۷۸) قانون الحاق برخی از مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) و در جهت اجرای اصل سی‌ام قانون اساسی، آستان قدس رضوی و آن دسته از مؤسسات و بنگاههای اقتصادی زیرمجموعه نیروهای مسلح و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به استثنای مواردی که اذن صریح ولی فقیه مبنی بر عدم پرداخت مالیات و یا نحوه تسویه آن را دارند، موظفند نسبت به واریز مالیات خود به خزانه موضوع ردیف ۱۱۰۱۱۲ اقدام کنند.

نمایندگان همچنین بندالحاقی ۵ تبصره ۹ را به تصویب رساندند که براساس آن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکلف است ده‌درصد (۱۰%) بهای بلیط اجراهای صحنه‌ای (کنسرت) در تهران و کلانشهرها را أخذ و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کند.

به موجب بند الحاقی ۷ تبصره ۹ که به تصویب مجلس رسید درآمد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور مربوط به خدمات آموزشی و فرهنگی، خدمات مشاوره و درآمدهای حاصل از صدور، تعویض و تمدید گواهینامه‌های مهارت مندرج در ردیف‌های ۱۴۰۲۱۱،۱۴۰۱۶۱، ۱۴۰۱۰۳ جدول شماره (۵) اختصاصی تلقی می‌شود و پس از تخصیص توسط سازمان برنامه و بودجه کشور قابل هزینه است.

کد خبر 110632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha