امضا تفاهم‌نامه برای ساخت 1000 دستگاه اتوبوس شهری

پرشین خودرو: معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از انعقاد تفاهم‌نامه برای ساخت 1000 دستگاه اتوبوس تک کابین توسط تولیدکننده داخلی در سمنان خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از میزان، محسن پورسید آقایی در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم‌نامه تولید ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس در سمنان، گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه مقدمات خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس دیزلی توسط شرکت تولیدکننده داخلی در سال جاری در اختیار شهرداری تهران قرار خواهد گرفت و الباقی در سال ۹۸ اجرایی خواهد شد.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه طبق تفاهم‌نامه ۸۰۰ دستگاه اتوبوس گازسوز نیز توسط این شرکت تولید می‌شود، عنوان کرد: نمونه اولیه اتوبوس گازی تولید شده است. بر اساس طرح نوسازی که از سوی ریاست جمهوری اعلام‌شده ظرف سه سال آینده باید ۵ هزار دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان حمل‌ونقل تهران شود که ۸۰۰ دستگاه آن را از این شرکت تأمین خواهیم کرد.

وی با اشاره به اجرای طرح کاهش از نیمه دوم امسال نیز گفت: ترافیک و آلودگی هوا دو معضل قدیمی تهران است که البته به هم گره‌خورده‌اند. در سال ۹۷ سعی کردیم ترافیک را کاهش دهیم، سپس با اجرای طرح کاهش از تردد خودرو‌های دودزا جلوگیری کنیم.

پورسیدآقایی خاطرنشان کرد: بخشی از فعالیت ما روی معاینه فنی متمرکز شد و امروز در تمام ورودی‌ها و معابر داخل شهر دوربین کافی نصب‌شده که تردد خودرو‌ها بدون معاینه فنی را کنترل می‌کند.

وی با اشاره به برنامه این معاونت برای کنترل تردد خودرو‌های دیزلی تصریح کرد: در سازمان اتوبوسرانی تهران هیچ اتوبوسی بدون معاینه فنی تردد نمی‌کند و اتوبوس‌ها با اجازه معاینه فنی برگ سیر دارند و در غیر این صورت از تردد آن‌ها جلوگیری می‌شود. علی‌رغم اینکه اتوبوس‌ها معاینه فنی دارند ممکن است اتوبوس‌ها در فاصله دو معاینه فنی (۶ ماه) دودزا باشند، از مردم و پلیس خواستیم که شماره خودرو‌های آلاینده را گزارش کنند و موارد گزارش‌شده مجدداً به معاینه فنی ارجاع شدند.

معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به کنترل کامیون‌های آلاینده در شهر نیز اظهار کرد:بیش از ۴ هزار دستگاه کامیون که شب‌ها در خیابان‌های تهران تردد دارند به‌صورت تصادفی متوقف، آلایندگی آن‌ها تست و موارد دودزا برای گرفتن معاینه ارجاع و اعمال قانون شدند.

وی خاطرنشان کرد: امسال را برای اولین بار بدون رسیدن به مرز آلودگی کامل که شاخص ۱۵۰ تعیین‌شده سپری کردیم و امیدواریم این رکورد حفظ شود و امسال با اقدامات و کار‌های جدیدی که برنامه‌ریزی‌شده برای کنترل موتورسیکلت‌ها و خودرو‌های دیزلی دیگر، آلودگی و تعطیلی‌های سال ۹۶ را نخواهیم داشت.

 متن این تفاهم‌نامه آمده است:

در راستای اجرای برنامه نوسازی ناوگان فرسوده اتوبوسرانی تهران به منظور بهره مندی از ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقاء نظام مالی کشور، در خصوص مجوز عقد قرارداد‌های ارزی و ریالی و بند ب. ماده ۱۲ قانون مذکور در مورد عقد قرارداد در زمینه طرح‌های بهینه سازی مصرف انرژی در بخش‌های مختلف از جمله حمل‌ونقل عمومی و همچنین اجرایی کردن مذاکرات صورت گرفته میان معاونت حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران و شرکت «عقاب افشان» به منظور تأمین فروش ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس درون شهری گازسوز و دیزلی به شرکت‌های بهره‌بردار تحت نظارت اتوبوسرانی تهران که طی قرارداد جداگانه جزئیات فنی مالی و اجرای آن با تصریح تعهدات هر یک از طرفین منعقد خواهد شد.

بر اساس این تفاهم‌نامه همکاری معاونت حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران و شرکت تولیدی و صنعتی عقاب افشان در راستای اجرای بهینه قرارداد بین طرف دوم شرکت‌های بهره برداری اتوبوسرانی در قالب تفاهم‌نامه برای خرید ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس شهری تک‌کابین به تفکیک ۲۰۰ دستگاه اتوبوس دیزل لوانتری و ۸۰۰ دستگاه اتوبوس گازسوز لوانتری بر اساس طرح نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی ریاست جمهوری با تعهد دولت در مبنای پرداخت تا سقف ۵۰درصد از مبلغ کل هزار دستگاه اتوبوس از محل تعهد دولت صورت گرفت.

کد خبر 110647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha