کد خبر 110648
۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷
هشدار معاون وزیر نفت در مورد مصرف سوخت

پرشین خودرو: معاون برنامه ریزی وزیر نفت گفت: اکنون امکان صادرات بنزین را داریم اما اگر برای مصرف سوخت و بنزین تدبیری اندیشه نشود، تا 2 سال آینده با توجه به رشد سالانه هفت درصدی مصرف، بار دیگر واردکننده بنزین خواهیم شد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، هوشنگ فلاحتیان امروز (شنبه) در نشست تخصصی چشم‌انداز صنعت نفت و گاز ایران در سومین کنگره اکتشاف و تولید در مرکز همایش‌های صدا و سیما افزود: میانگین مصرف بنزین در سال جاری به 88 میلیون لیتر در روز رسید در حالی که میزان تولید به بیش از 100 میلیون در روز افزایش یافته است.
معاون برنامه ریزی وزیر نفت یادآور شد: در شرایط کنونی امکان صادرات بنزین نیز فراهم شده است.
وی با هشدار نسبت به افرایش مصرف بنزین گفت: برای رفع این مشکل باید اقدام به افزایش عرضه و یا کاهش مدیریت مصرف کرد.
فلاحتیان افزود: برای افزایش عرضه و تولید بنزین باید اقدام به سرمایه گذاری برای ساخت پالایشگاه کرد که منابع مالی ما محدود است.
وی اضافه کرد: برای مدیریت مصرف سوخت باید اقدام به افزایش قیمت حامل های انرژی کرد.
معاون برنامه ریزی وزیر نفت با تاکید بر لزوم تولید محصولات با ارزش افزوده بیشتر گفت: باید از خام فردشی فاصله گرفت.
وی ادامه داد: از مهم ترین طرح های در دست احرا در بخش بالادستی صنعت نفت می توان به توسعه میدان‌های غرب کارون، توسعه میادین خشکی مانند آذر و میدان های دریایی همانند پارس جنوبی اشاره کرد.
معاون برنامه ریزی وزیر نفت به بومی سازی تجهیرات پرمصرف صنعت نفت اشاره کرد و افزود: تاکنون 51 قرارداد به ارزش 597 میلیون یورو و 433 میلیارد تومان با بخش خصوصی امضا شده است.
به گزارش ایرنا، سومین کنگره اکتشاف و تولید با حضور مدیران ارشد بخش بالادستی صنعت نفت و کارشناسان صنعت نفت در مرکز همایش‌های صدا و سیما برپاست.

کد خبر 110648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha