نرخ کرایه حمل و نقل عمومی پایتخت بر چه اساسی افزایش می یابد؟

پرشین خودرو: رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: نرخ کرایه حمل و نقل عمومی پایتخت بر اساس تورم سالیانه افزایش می یابد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، محمد علیخانی روز یکشنبه در حاشیه یکصد و بیست و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره لایحه نرخ کرایه تاکسی، اتوبوس و مترو اظهارداشت: لایحه ای جداگانه در این خصوص به شورا ارایه نشده و الحاقیه ای از لایحه بودجه است که در کمیسیون برنامه و بودجه نیز در حال بررسی است.
وی با بیان اینکه نرخ پیشنهادی افزایش بر اساس تورم سالیانه است، گفت: شورا معمولا با افزایش 12 تا 15 درصدی نرخ کرایه ها موافقت می کند.
علیخانی بیان کرد: امسال نیز نگاه شورا به افزایش کرایه ها همین نرخ است.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه معمولا شورا زیر نرخ تورم رسمی اعلامی بانک رسمی نرخ گذاری می کند، افزود: این موضوع در خصوص وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو، اتوبوس که از یارانه دولتی استفاده می کنند امکانپذیر است اما برای آنکه حقی از رانندگان تاکسی تضعیف نشود، فرمولی بر اساس شرایط زمانی، مکانی، آب و هوا (روزهای برفی و بارانی) دیده شده است.
وی گفت: نرخ کرایه تاکسی ها امسال کارشناسی تر از سال گذشته است و تاکسیرانی دقت بیشتری در خصوص آن کرده است.
علیخانی ادامه داد: معمولا بررسی این لایحه زمان زیادی در شورا نمی برد و پیش بینی می شود اردیبهشت ماه نرخ جدید کرایه ها اعمال شود.
عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره اعتراض فرمانداری به عوارض زوج و فرد هم اظهارداشت: اعتراض فرمانداری، اعتراض جدی نبود.
علیخانی تأکید کرد: سه مورد اصلاحات نگارشی در اعتراض به این عوارض انجام و ارسال شده است.

 

 

تاکسی

 


* شورای شهر تهران مصوبه طرح های ترافیکی سال 98 را اصلاح کرد

با رای موافق اعضای شورای شهر تهران برخی بندهای اجرای طرح های ترافیکی سال 98 پایتخت که هیات تطبیق فرمانداری به آن اعتراض کرده بود، اصلاح شد.
محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل در تشریح این اعتراضات هیات تطبیق فرمانداری تهران گفت: هیات به چند بند و جمله اعتراض داشت که کمیسیون نسبت به اصلاح آنها اقدام کرد.
وی ادامه داد:یکی از مهمترین بندهای اعتراضی آن بدین صورت بود که شهرداری تهران موظف است تا خودروهایی را که بیش از یک میلیون تومان بدهی عوارض دارند به منظور توقیف به پلیس معرفی کند که با اعتراض فرمانداری واژه 'توقیف' به 'اعمال قانون' تغییر یافت.
به گفته علیخانی، همچنین سهوا بند مربوط به تخفیف 50 درصدی برای تردد شهروندان ساکن محدوده زوج و فرد در مصوبه ارسالی به فرمانداری حذف شده بود که با اعتراض هیات تطبیق دوباره این بند به مصوبه اضافه شد.
به گزارش ایرنا، نهایتا این تغییرات با 20 رای موافق اعضای شورای شهر تصویب و مجددا به فرمانداری تهران ارسال شد.

*سازمان ها و شرکت ها حیات خلوت شهرداری تهران است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران خواستار تعیین تکلیف سازمان ها و شرکت ها زیر مجموعه شهرداری پایتخت شد و گفت: این سازمان ها و شرکت ها حیات خلوت شهرداری شده است.
به گزارش ایرنا، سیدحسن رسولی روز یکشنبه در یکصد و بیست و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان تذکری خطاب به شهردار اظهارداشت: در حال حاضر 15 درصد از سازمان ها و 13درصد از شرکت ها و در کل 14 درصد از مجموع سازمان ها و شرکت های 44 گانه با سرپرست اداره می شوند که این موضوع با ماده 136 قانون تجارت مغایر است.
وی گفت: این وضعیت علاوه بر اینکه مغایر قانون تجارت، قانون شهرداری و قانون شوراهاست، حکایت از عدم اهتمام مدیریت شهری به این حوزه دارد.
رسولی تاکید کرد: باید در خصوص معرفی کارشناسان متخصص شورا در سازمان ها تسریع شود.
عضو شورای اسلامی شهر تهران از شهرداری بابت اصلاح ساختار سازمانی و اجرای دستورالعمل ابلاغی سازمان امور اداری و استخدامی کشور در خصوص حذف پست‌های قائم‌مقامی و جانشینی در شهرداری تشکر کرد.
رسولی تأکید کرد: شایسته است، شهرداری گزارشی از اجرای بودجه مبنی بر کاهش 10 درصدی بودجه سازمانی و عناوین شغلی غیرضروری تا قبل از پایان اسفند ماه سال جاری به شورای شهر ارائه کند.

کد خبر 110678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha