کد خبر 110679
۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶
جاده هراز از ششم اسفند بسته می شود

پرشین خودرو: رئیس مرکز مدیریت راههای مازندران گفت که جاده هراز طی روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری برابر با ششم و هفتم اسفند ماه بسته است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، محسن هاشمی  علت این اقدام را ترانشه برداری و عملیات راهداری در محدوده ' قلابن ' اعلام کرد و افزود که جاده طی این 2 روز از ساعت 8 صبح بسته می شود و تا ساعت 17 ادامه خواهد داشت.
وی از رانندگان و مسافران خواست تا در این مدت از جاده کندوان و سوادکوه به عنوان محورهای جایگزین استفاده کنند.
همه ساله اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران به منظور جلوگیری از ریزش سنگ از کوههای اطراف محورهای اصلی بر روی خودروهای عبوری طرح ترانشه و خاکبرداری را در زمستان و بهار انجام می دهد.
در چند سال اخیر بر اثر ریزش سنگ از کوههای اطراف محورهای اصلی مازندران شامل هراز ، سوادکوه و کندوان علاوه بر خسارت به چندین دستگاه خودروهای عبوری تعدادی از سرنیشنان و رانندگان این خودروها نیز جانشان را از دست دادند.
در سال جاری بر اثر ریزش سنگ در جاده هراز بر روی 2 دستگاه خودروی عبوری 2 راننده جان خود را از دست دادند و چهار نفر از سرنشینان این خودروها نیز زخمی شدند.
جاده هراز یکی از پرترافیک ترین محورهای اصلی استان مازندران است که طبق آمار در شبانه روز افزون بر 60 هزار دستگاه خودرو در این محور تردد دارند.
در 10 ماهه سال جاری افزون بر 400 میلیون خودرو در محو رهای مازندران تردد داشتند که 41 میلیون از تردد در محورهای اصلی کندوان، سوادکوه ، هراز و کیاسر به ثبت رسید که هراز و سوادکوه پرتردد ترین محورهای این خطه شمال کشور بودند.

کد خبر 110679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha